Temperatura wody w kranie

Pytanie klienta:

""Zbyt niska temperatura wody ciepłej dostarczanej do mojego mieszkania jest wynikiem płacenia przeze mnie wysokich rachunków za jej zużycie. Zużywam bowiem znacznie więcej wody ciepłej od zimnej w procesie jej użytkowania, gdyż nie mogę jej mieszać z wodą zimną z powodu zbyt niskiej temperatury wody ciepłej. Budynek jest opomiarowany miernikami ciepła i na podstawie ich wskazań dokonywany jest podział kosztów pomiędzy członków wspólnoty - proporcjonalnie do zużycia wody ciepłej. W związku z tym, że woda ciepła nie dostarcza (w sobie) do mojego mieszkania właściwej ilości ciepła (jest za zimna, zimniejsza niż w innych częściach budynku) ponoszę nieuzasadnione koszty. Jakim parametrom powinna odpowiadać ciepła woda dostarczana instalacją wodociągową do lokalu mieszkalnego Wspólnoty Mieszkaniowej? Jakie przepisy regulują powyższą problematykę?""

Odpowiedź prawnika:

Zgodnie z paragrafem 120 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. nr 75 poz. 690 ze zmianami), instalacja ciepłej wody powinna zapewniać uzyskanie w punktach czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 55°C i nie wyższej niż 60°C, przy czym instalacja ta powinna umożliwiać przeprowadzanie jej okresowej dezynfekcji termicznej przy temperaturze wody nie niższej niż 70°C i nie wyższej niż 80°C. Ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa (6 barów).

Michał Włodarczyk - Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.