Banki nie będą łudzić reklamami

Kredytodawcy będą zobowiązani do zamieszczania w reklamie informacji o stopie oprocentowania kredytu, całkowitej jego kwocie oraz rzeczywistej rocznej stopie oprocentowania - informuje Rzeczpospolita.

Obowiązkowo poinformują również o tym, czy stopa oprocentowania jest zmienna, stała lub mieszana - wynika z założeń do projektu ustawy o kredycie konsumenckim, przygotowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kredytodawcy będą zobowiązani prezentować w reklamach informacje wynikające z tzw. reprezentatywnego przykładu, będącego wypadkową 2/3 umów podpisanych na wskutek reklamy.

- Jest pytanie, czy w ogóle istnieją instrumenty pozwalające wykazać, ile umów zostanie zawartych w wyniku działania reklamy. Postulowany ułamek 2/3 umów może być czysto teoretyczny. Reprezentatywny przykład (...) łatwo będzie podważyć - mówi Rzeczpospolitej Sławomir Szepietowski, partner kancelarii Lexdirekt Widzewicz, Szepietowski.

Uważa on ponadto, że szczegółowa regulacja nie zawsze działa na korzyść konsumentów. - Potencjalni klienci obciążeni nadmiarem informacji mogą się czuć zdezorientowani, a nawet zmanipulowani przez oferenta - mówi Szepietowski.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika