Biuro podróży nie może utrudniać reklamacji
Nie ma prawa nakładać na klientów uciążliwych obowiązków związanych z taką procedurą.
Niezgodne z przepisami praktyki stosuje - według UOKiK - biuro podróży Bee & Free.
Chodzi o jedną z klauzul umownych stanowiącą, że konsument musi złożyć pisemną reklamację pilotowi wycieczki, a po 14 dniach od zakończenia wyjazdu przekazać ją biuru podróży. Biuro zastrzegło sobie aż 40 dni na rozpatrzenie pisma - pisze Gazeta Prawna.
Urząd podkreślił, że zgodnie z prawem czas na reklamację nieudanego wyjazdu wynosi natomiast 30 dni od momentu zakończenia imprezy.
UOKiK uznał, że biuro podróży naruszyło zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę finansową ponad 67 tys. zł. Decyzja nie jest prawomocna.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?