Czy klienci biur podróży są rzeczywiście chronieni?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jeszcze raz, dokładniej powinien sprawdzić ogólne warunki stawiane przez biura podróży, zanim ogłosi, że się poprawiły.
Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, stanowiąca implementację dyrektywy nr 314 Rady Wspólnot Europejskich z 13 czerwca 1990 r. o podróżach turystycznych za cenę zryczałtowaną, weszła w życie 1 lipca 1998 r. Ustawa wprowadza daleko idącą ochronę klientów biur podróży, nakładając na nie liczne obowiązki i zakazując wielu stosowanych dotąd klauzul i praktyk. W 2000 r. dodane zostały do kodeksu cywilnego w celu ochrony konsumenta art. 3851 i 3853 o niedozwolonych postanowieniach umownych.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?