Dane z Facebooka trafiały do reklamodawców
Miliony użytkowników Facebooka nieświadomie przekazywało swoje dane firmom marketingowym – informuje Gazeta Wyborcza.
W Polsce konta na Facebooku ma ponad siedem milionów osób. Ich dane mogły zostać przekazane firmom zewnętrznym. Dotyczy to tych użytkowników portalu, którzy kiedykolwiek używali jakiejś aplikacji na Facebooku - np. popularnej gry "FarmVille".
Aplikacje takie wyciągały od użytkowników tzw. "Facebook ID" - unikalny numer, przypisywany każdemu użytkownikowi serwisu.
Poniedziałkowy dziennik "The Wall Street Journal" wytropił, że dane te trafiały do ponad dwudziestu zewnętrznych firm, zajmujących się głównie reklamą w internecie oraz do firm, które zarabiają na tworzeniu baz danych o internautach – czytamy na łamach Gazety Wyborczej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?