Gmina zdecyduje gdzie postawić billboardy
Na jednym z najbliższych posiedzeń Rada Ministrów ma się zająć projektem zmian w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – czytamy w „Rzeczpospolitej”. Celem zmian jest kompleksowe uregulowanie problematyki reklam na terenach gmin, którą obecnie normuje ponad 100 aktów prawnych.
Dzięki nowelizacji gminy miałyby uzyskać możliwość uchwalania przepisów urbanistycznych o randze prawa miejscowego. W przepisach tych gmina określałaby zasady i warunki usytuowania reklam, rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, a w odniesieniu do tablic i urządzeń reklamowych także ich dozwoloną wielkość i możliwości umieszczenia na budynkach i budowlach. Nie miałoby żadnego znaczenia, czy teren jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego czy nie.
Część ekspertów widzi jednak w projekcie pewne minusy. Podnoszą przede wszystkim brak w projekcie definicji przestrzeni publicznej oraz reklamy, co w rezultacie uniemożliwi tworzenie tych przepisów dla terenów prywatnych. De facto będzie to zależało od dobrej woli gmin, na którą zdaniem specjalistów, mało która gmina będzie się decydować.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?