Importerzy używanych aut bez punktów demontażu

Sieć punktów demontażu samochodów używanych i recyklingu pojazdów muszą posiadać tylko te firmy, które wystawiają karty pojazdów – informuje Gazeta Prawna.

Oznacza to, że obowiązek zapewnienia sieci demontażu i zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji spoczywa jedynie na producentach, importerach i sprzedawcach nowych samochodów. Obowiązek taki nie spoczywa na przedsiębiorcach, którzy zajmują się sprowadzaniem i sprzedażą używanych pojazdów – zakłada nowelizacja ustawy o odpadach, która weszła już w życie.

– Przedsiębiorcy wprowadzający używane pojazdy po zmianie przepisów nie tylko nie są zobowiązani do zapewnienia sieci demontażu. Nie są w ogóle uprawnieni do jej zapewnienia – tłumaczy Gazecie Prawnej Magdalena Sikorska, rzecznik Ministerstwa Środowiska.

Porady prawne

Przed zmianą prawa wymóg posiadania sieci demontażu pojazdów spoczywał na każdym przedsiębiorcy, który sprowadzał do Polski więcej niż 1 tys. aut w ciągu roku. Teraz firmy sprowadzające używane pojazdy muszą jedynie zapłacić 500 zł za przyszły recykling przywiezionego z zagranicy samochodu – czytamy na łamach Gazety Prawnej.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • @ 2012-04-19 17:46:55

    To też jest draństwo.Przecież kasujący samochód ostatni posiadacz też płaci za recykling.Niedługo wprowadzą zaliczki za koszty przyszłego własnego pogrzebu.Byle zedrzeć kasę jak okazja się nadarza.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika