Importerzy używanych aut bez punktów demontażu
Sieć punktów demontażu samochodów używanych i recyklingu pojazdów muszą posiadać tylko te firmy, które wystawiają karty pojazdów – informuje Gazeta Prawna.
Oznacza to, że obowiązek zapewnienia sieci demontażu i zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji spoczywa jedynie na producentach, importerach i sprzedawcach nowych samochodów. Obowiązek taki nie spoczywa na przedsiębiorcach, którzy zajmują się sprowadzaniem i sprzedażą używanych pojazdów – zakłada nowelizacja ustawy o odpadach, która weszła już w życie.
– Przedsiębiorcy wprowadzający używane pojazdy po zmianie przepisów nie tylko nie są zobowiązani do zapewnienia sieci demontażu. Nie są w ogóle uprawnieni do jej zapewnienia – tłumaczy Gazecie Prawnej Magdalena Sikorska, rzecznik Ministerstwa Środowiska.
Przed zmianą prawa wymóg posiadania sieci demontażu pojazdów spoczywał na każdym przedsiębiorcy, który sprowadzał do Polski więcej niż 1 tys. aut w ciągu roku. Teraz firmy sprowadzające używane pojazdy muszą jedynie zapłacić 500 zł za przyszły recykling przywiezionego z zagranicy samochodu – czytamy na łamach Gazety Prawnej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?