Klient salonu musi być pewny ceny zamówionego samochodu
Przedsiębiorca prowadzący salon sprzedaży nowych samochodów nie może zastrzegać w umowie z klientem ani w formularzu zamówienia konkretnego auta, że jego cena może ulec podwyższeniu w razie zmiany stawek podatkowych, celnych, czy też kursu walut. Tego rodzaju klauzule przerzucające na konsumentów ryzyko zmian w przepisach oraz ryzyko walutowe stosował jeden z dealerów w Kielcach. Na skutek pozwu UOKiK skierowanego przeciwko temu przedsiębiorcy Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał kwestionowany zapis za niedozwolone postanowienie umowne i zakazał jego stosowania (sygn. akt XVII Amc 10/05). Jeżeli wyrok się uprawomocni, obok jeszcze dwóch innych zapisów, którymi posługiwała się kielecka spółka, zostanie ono wpisane do specjalnego rejestru niedozwolonych klauzul umownych prowadzonego przez Prezesa UOKiK i publikowanego na stronach Urzędu (www.uokik.gov.pl) (...)
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?