Do Euro 2012 pozostało mniej niż pięćdziesiąt dni. Tym czasem na naszych autostradach pojawiają się nowe usterki.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła 1,1-kilometrowy odcinek krajowej dwójki od węzła drogowego Świecko do granicy z Niemcami 30 września ubiegłego roku – przypomina Gazeta Prawna.
Dziennik dowiedział się, że w nowej nawierzchni po roku pojawiły się pęknięcia i wykruszenia. Być może trasa nie przetrzyma najbliższej zimy, a w 2013 r. konieczny będzie remont.
– Spękania, które wystąpiły na tym odcinku, nie są usterkami. To spodziewany efekt zastosowanego rozwiązania technologicznego – tłumaczy Gazecie prawnej Anna Jakubowska z GDDKiA w Zielonej Górze. – Poza tym nie wpływają negatywnie na jakość nawierzchni oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy – dodaje.
Łącznik będący częścią korytarza A2 z Polski do Niemiec został wyremontowany w technologii white-topping (tzw. białej nakładki) za 16,8 mln zł. Na jezdni południowej ułożona została nawierzchnia betonowa z płyt dyblowanych (to tradycyjne rozwiązanie). Na jezdni północnej jest zaś nawierzchnia z betonu cementowego o zbrojeniu ciągłym. Urzędnicy tłumaczą, że chcą sprawdzić, które z rozwiązań okaże się trwalsze.