UOKiK kontra Yves Rocher Polska

Wątpliwości UOKiK wzbudził regulamin dostępny na stronie internetowej przedsiębiorcy oraz treść wysyłanych klientom potwierdzeń dokonania transakcji.

Yves Rocher Polska to firma kosmetyczna, która sprzedaje swoje produkty w sklepach tradycyjnych oraz on-line. Prezes UOKiK wszczęła przeciw niej postępowanie już w czerwcu.

W jego trakcie stwierdzono, że na stronie internetowej sklepu oraz w przesyłanych do klientów potwierdzeniach zawarcia umowy kupna-sprzedaży brakuje niezbędnych informacji m.in. o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, o terminie dostawy, miejscu i sposobie składania reklamacji oraz organie, który spółkę zarejestrował.

Tymczasem, zgodnie z prawem, przedsiębiorca ma obowiązek podania rzetelnej i prawdziwej informacji dotyczącej zarówno oferty handlowej jak również przysługujących konsumentowi praw. Obowiązkowo każdy przedsiębiorca sprzedający produkty w internecie musi poinformować konsumenta np. o możliwości odstąpienia od zawartej umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, czy sposobie składania reklamacji. Zdaniem urzędu, brak takich danych może utrudnić konsumentowi korzystanie z przysługujących mu praw.

Porady prawne

Yves Rocher Polska zobowiązała się do usunięcia wszystkich kwestionowanych przez UOKiK praktyk.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • KW 2014-10-15 13:49:26

    dla mnie koljene szukanie dziury w całym - ja jestem zachwycona współpraca z YR.

  • monika 2014-10-14 17:35:04

    wow, to dla mnie szok - firma słynie z fantastycznego wręcz podejścia do klienta!! zawsze byłam zadowolona z zakupów u nich, inne sklepy mogłoby się od nich sporo nauczyć!


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika