Wraca reklama piwa

Sejm uchwalił poprawki w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i prtzeciwdziałaniu alkoholizmowi. Nowelizacja ma za zadanie przywrócenie mozliwości reklamy piwa w telewizji we wcześniejszych godzinach niż obecnie, a także reklamy piwa na bilboardach oraz w internecie.

Zmiany dotyczące reklamy odnoszą się do godzin, w których możliwe będzie nadawanie reklam piwa (a nie innych trunków). Dotychczas reklama złocistego napoju dozwolona była dopiero po godzinie 23. Obecnie, zgodnie z projektem planuje się dopuszczenie reklamy piwa już od godziny 20.

Ustwa o wychowaniu w trzeźwości zawierała natomiast wiele innych ograniczeń związanych z reklamą piwa.

Porady prawne
Reklama ta nie mogła odbiorcom kojarzyć się z:
1) atrakcyjnością seksualną,
2) relaksem lub wypoczynkiem,
3) sportem,
4) nauką, pracą lub sukcesem zawodowym,
5) zdrowiem lub sukcesem życiowym.

W projekcie zrezygnowano z ograniczenia dotyczącego kojarzenia reklamy piwa ze sportem. Rozwiązanie to zwiazane jest z planowanym większym sponsoringiem polskiego sportu przez producentów piwa.

Zezwolono także na umieszczanie reklam w internecie oraz przesyłanie reklam droga sms-ową. Reklamy piwa będa także mogły pojawić się na bilboardach. W tym wypadku istnieje jednak dodatkowy wymóg - co najmniej 20% powierzchni bilboardu musi zawierać informacja o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim.

Ustawa nakazuje także reklamodawcom na odprowadzanie odpowiednich środków na specjalny rachunek utworzony przez ministra d/s kultury, z którego środki przeznaczane będą na promocję sportu (wsparcie rządowego programu "Sala gimnastyczna w każdej gminie"). Reklamodawcy zobowiązani będą do odprowadzania 10% wydatków na reklamę alkoholu na ten rachunek. To smutna dla nich wiadomość, lecz uważa się, że zyski z reklam będą znacznie przewyższały odprowadzana kwotę. Kwqota ta nie bedzie mogła zostać zaliczona do kosztów prowadzenia działalności przez reklamodawców.

Obecnie ustawa znajduje się w Senacie


Michał Włodarczyk

Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika