Na drodze ekspresowej dwujezdniowej bez żadnych konsekwencji rozwiniemy prędkość 120 km/h, na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 100 km/h.
Takie pomysły zostały przegłosowane na ostatnim posiedzeniu Senatu. Zgodnie z nimi na wymienionych drogach pojedziemy o 10 km/h szybciej niż obecnie.
Wcześniej posłowie zaproponowali tolerancję przekroczenia prędkości do 5 km/h. Jednak według Stanisława Iwana (PO), który zgłosił poprawkę, jest to złe rozwiązanie.
- Każdy szybkościomierz jest tak wyskalowany, że o 10 czy 15 km pokazuje za dużą szybkość – argumentował poprawkę senator. Ponadto jego zdaniem tolerancja błędu w takich urządzeniach wynosi 2,5 proc., a na to należy nałożyć jeszcze np. zużycie opon.
Bez zmian pozostawiono dopuszczalne prędkości na drogach jednojezdniowych i innych trasach –odpowiednio 100 i 90 km/h.
Jeżeli poprawki Senatu zostaną zaakceptowane przez Sejm, to kierowca zostanie ukarany mandatem i punktami karnymi dopiero wtedy, gdy np. jadąc autostradą wskazówka na liczniku przekroczy 141km/h.
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?
Masz inne pytanie do prawnika?
Komentarze
z Zachodu 2012-12-27 22:30:47
to tak, jak by dal malpie brzytwe ! :-)))
NZZ Kierowców 2012-12-06 10:35:39
W Polsce powinny być te same prędkości na autostradach co w Niemczech. Samochód służy do przemieszczania się z miasta do miasta. Faktycznie samochody są coraz szybsze,bezpieczniejsze i rozwijają spore prędkości nawet do 250km/h. A autostrady i ekspresówki są bezpieczne.
@ 2012-10-25 17:20:16
Dobrze trafiłeś.Tylko kasa się liczy,bo państwo bankrutuje i dla kolesi brakuje na kominowe płace.Niedługo wyrwią Ci kieszeń razem z podszewką.To na pewno potrafią zanim podzielone społeczeństwo zjednoczy się w obliczu bezpardonowego rabunku i powie nie wszystkim partyjkom ,uzurpującym sobie prawa do kominowych wynagrodzeń oraz niczym nie ograniczonej władzy przez 4 lata.Oni są grzeczni i kłamliwi tylko przed wyborami a potem mają nas gdzieś.
giorgio 2012-10-25 16:06:12
ograniczenia zwłaszcza na autistradzie i drogach szybkiego ruch powinny być traktowane jako prędkość zalecana za która można karac w przypadku wypadku lu kolizji a nie za samo jej przekroczenie .
Wiadomo mniej było by wpływów z mandatów ale czy tylko kasa sie liczy
giorgio 2012-10-25 16:01:58
najlepiej jezdzić z prędkoscią bezpieczna , czyli siedziec w domu , bo na drodze to policja jest jak z ADHD a jak trzeba podziałać z bandytami albo huliganami np stadionowymi to ich nie ma .
Zyć sie nie chce w tym państwie
Artur46 2012-10-25 15:42:59
to wszystko głupota. Te limity powinny wynosić odpowiednio: 160 km/h, 130 km/h, 110 km/h, 90 km/h.
stasnisłw 2012-10-22 19:06:57
Po co produkuje się samochody o prędkościach 200-250km/hCo ma prędkość do wypadków chyba ,że samochód prowadzony na dwóch gazach po drugie to jest zła nauka prawa jazdy ,którą można jeszcae kupi mówiąc za kostkę masła . Ja posiadam prawko od 1963r i miałem tylko jedną kontrolę nie dziwiłem się bo była to 2-ga Odbieranie prawka po pijaku nawet bez kolizji nocy i dobrze po to oni są (policja)
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?