Danon ukarany, jogurt nie podnosi odporności
21 mln dolarów – tyle ma zapłacić Danon za nieprawdziwe informacje, jakie można usłyszeć w reklamie jogurtu Activia i napoju DanActive.
Chodzi o stwierdzenie, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają regularne funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive wpływa na większą odporność organizmu, przez co mamy być odporniejsi na grypę czy przeziębienie.
Według Federalnej Komisji Handlu (FTC) takie informacje wprowadziły konsumentów w błąd, ponieważ Danon nie posiada wystarczających danych naukowych na poparcie tekstów, jakie są zamieszczane na opakowaniach produktów, przytaczane w reklamach i tekstach promocyjnych.
- Konsumenci chcą i mają prawo do dokładnych i prawdziwych informacji, jeśli chodzi o ich zdrowie. Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać z podawaniem naukowych danych przy promowaniu swoich produktów – poinformował w komunikacie prasowym Jon Leibowitz, szef FTC.
Według niego Dannon nie mógł posługiwać się w reklamach danymi, które nie zostały potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków.
W ramach zawartej ugody firma zgodziła się na wypłacenie 21 mln dol. odszkodowania. W postępowaniu brali udział prokuratorzy generalni z 39 stanów USA.
Dariusz Madejski, e-prawnik.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?