Jakie prawa ma konsument. Jest portal edukacyjny
Serwis Consumer Classroom to najnowsza inicjatywa Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów Komisji Europejskiej. Portal adresowany jest do nauczycieli młodzieży w wieku 12-18 lat podejmujących tematy konsumenckie w ramach różnych przedmiotów, np. przedsiębiorczości, matematyki, nauk społecznych lub przyrodniczych. Zawiera gotowe do zastosowania pomoce dydaktyczne, które umożliwiają przekazanie uczniom wiedzy na temat praw konsumenckich oraz praktycznych umiejętności przydatnych w codziennym poruszaniu się po rynku.
Po zarejestrowaniu się na stronie www.consumerclassroom.eu można korzystać z biblioteki zasobów we wszystkich wersjach językowych UE podzielonych tematycznie i według kategorii wiekowych. Edukacja finansowa, media społecznościowe, bezpieczeństwo w Internecie, reklama, prawa konsumenta - to tylko niektóre z dostępnych zagadnień. Ponadto serwis oferuje możliwość tworzenia własnych interaktywnych lekcji i dzielenia się nimi ze swoimi uczniami w ramach wirtualnej klasy. Dzięki forum istnieje możliwość nawiązania kontaktu z nauczycielami z całej Europy oraz współpracy przy międzyszkolnych projektach i konkursach.
Urząd został partnerem projektu Consumer Classroom, doceniając jego znaczenie w procesie edukowania uczniów i nauczycieli z zakresu wiedzy konsumenckiej. Zachęcamy do aktywnego korzystania z portalu i dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami. Z takiej możliwości skorzystało już ok. 8 tysięcy polskich pedagogów, a w całej Europie ponad 80 tysięcy użytkowników serwisu.
UOKiK podejmuje wiele inicjatyw edukacyjno-informacyjnych skierowanych do konsumentów, również tych najmłodszych oraz ich opiekunów. Przykładem takich działań była realizowana przez Urząd kampania Moje konsumenckie ABC oraz towarzysząca jej strona dla młodych konsumentów www.konsumenckieabc.pl. Angażuje się również w inicjatywy służące podnoszeniu świadomości konsumenckiej dzieci i młodzieży takie jak Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?