KRRiT skontroluje wideo w sieci?
Polskie serwisy VOD z zaniepokojeniem obserwują prace nad nowelizacją ustawy o radiofonii i telewizji. Obawiają się, że dokument ograniczy im reklamę i będzie faworyzował np. YouTube.
Projekt nakłada nowe obowiązki na dostawców, między innymi ochronę treści nieprzeznaczonej dla nieletnich, czy szczegółowe określenie czasu trwania reklam.
Dokument odnosi się również do internetowych serwisów VOD, których mamy w Polsce około dwudziestu – informuje serwis Interaktywnie.com.
- Jesteśmy w wyjątkowej sytuacji, utrzymujemy się tylko z reklam, tymczasem nowa ustawa nakłada pewne ograniczenia. Jeśli ograniczymy zarabianie na reklamach, będzie to dla nas niekorzystne - mówi w rozmowie z Interaktywnie.com Łukasz Skrzypek z Iplex.
- Na razie trudno podejmować decyzje, czy wprowadzilibyśmy opłaty czy nie, w każdym razie nasz model biznesowy zaczął się sprawdzać. Rozmawiamy z naszymi prawnikami, nie wykluczamy interwencji – dodaje Łukasz Skrzypek.
Właściciele polskich serwisów wideo nie chcą być również traktowani gorzej, niż zagraniczni właściciele stacji VOD. A do tego - ich zdaniem - sprowadzi się wprowadzenie w życie nowelizacji.
CZYTAJ DALEJ NA INTERAKTYWNIE.COM
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?