Kto wygra Euro 2012 - biznes czy kryzys
Program na Euro 2102 to dla Polski szansa i wyzwanie - powiedziała Patrycja Wolińska - Bartkiewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury podczas konferencji prasowej Kto wygra Euro 2012 - biznes czy kryzys, która odbyła się 23 października br. w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej. Euro 2012 to szansa cywilizacyjna i szansa rozwoju dla biznesu. Stan przygotowania po stronie Polski jest zadowalający, a postępy są znakomite - dodał uczestniczący w konferencji Minister Sportu i Turystyki, Mirosław Drzewiecki.
W momencie otrzymania decyzji z UEFA o organizacji mistrzostw wspólnie Ukrainą, Polska zbyt optymistyczne przyjęła plany dotyczące rozwoju infrastruktury. Wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad urealniliśmy program drogowy. Na bieżąco monitorujmy wykonanie inwestycji drogowych tak, żeby autostrady powstały - powiedziała Minister Wolińska - Bartkiewicz.
Uczestnicy konferencji zauważyli również, iż niezwykle istotna jest estetyka obiektów wybudowanych i modernizowanych na Euro 2012. Jak zauważyła Minister Wolińska - Bartkiewicz, w projekcie dostosowania infrastruktury na mistrzostwa znalazła się również poprawa estetyki i wizerunku obiektów, które jako pierwsze będą widziane przez przyjeżdżających kibiców.
Podczas konferencji dyskutowano również nad kwestią zapewnienia transportu w miastach - organizatorach mistrzostw. Inwestycje te, jak zapewniła Minister Wolińska - Bartkiewicz, będą dofinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, i obejmują głównie inwestycje w zakresie transportu szynowego, które mają skomunikować dworce i lotniska z centrami miast i obiektami sportowymi.
Przepustowość lotnisk musi zostać zwiększona. Musimy też zadbać o wykorzystanie portów lotniczych po zakończeniu Euro 2012. Każda inwestycja musi być uzasadniona ekonomicznie, dlatego też myślimy o zastosowaniu terminali tymczasowych - wyjaśniła Minister Wolińska - Bartkiewicz odnosząc się do kwestii rozwoju infrastruktury lotniczej w kontekście mistrzostw. Oprócz głównych lotnisk muszą zostać przygotowane lotniska zapasowe i tymczasowe, które będą mogły obsłużyć tanie linie lotnicze. Wspólnie z Ministerstwem Obrony Narodowej ustaliliśmy, iż na czas mistrzostw lotniska wojskowe przejmą część ruchu lotniczego. Wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, Urzędem Lotnictwa Cywilnego i dowództwem odpowiedzialnym za lotniska wojskowe, pracujemy nad lepszą organizacją ruchu lotniczego, opracowujemy system szkoleń dla pracowników oraz inwestycje w systemy zarządzania ruchem lotniczym - dodał Marcin Herra, Prezes Spółki PL 2012.
Źródło: www.mi.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?