Nowe przepisy dotyczące gwarancji dla biur podróży
Już za sześć dni wejdą w życie rozporządzenia ministra finansów podnoszące minimalne kwoty gwarancyjne biur podróży oraz wprowadzające nowy sposób ich naliczania. Nowe rozwiązania mają zabezpieczyć turystów.
250 tys. euro - tyle wyniesie minimalna wysokość sumy gwarancyjnej biur podróży, które rozpoczynają swoją działalność turystyczną i zamierzają wykorzystywać loty czarterowe do krajów europejskich i poza Europą.
Nowe rozporządzenia, które mają wejść w życie 13 maja przewidują także, że w przypadku, gdy biura nie będą wykorzystywać lotów czarterowych, wówczas minimalna suma gwarancyjna to 90 tys. euro.

Dla działającego biura podróży, które wykorzystuje lotniczy transport czarterowy i pobiera przedpłaty w terminie do 30 dni przed dniem rozpoczęcia wycieczki, minimalna suma gwarancyjna wyniesie 12 proc. rocznego przychodu, nie mniej jednak niż 149 tys. euro.
Nowa ustawa o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym ma zabezpieczać turystów na wypadek na przykład upadku biura podróży.
Źródło: mf.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?