Orange zmienia regulamin. Przez UOKiK
Postępowanie przeciwko Orange Polska - operatorowi telekomunikacyjnemu, zostało wszczęte w grudniu 2013 roku. Jedną z usług świadczonych przez spółkę jest Halo Granie - odtwarzanie utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie.
Wątpliwości prezesa UOKiK wzbudziły informacje na pakietach startowych do telefonów na kartę. Spółka informowała: Ze starterem (X) zł dostajesz: (...) usługę Halo Granie z piosenką (X) w prezencie przez 30 dni (usługa aktywowana jest automatycznie po wykonaniu 1 połączenia).
Zdaniem UOKiK, przeciętny konsument mógł pomyśleć, że usługa będzie automatycznie wyłączona po 30 dniach. Tymczasem, konsument, który samodzielnie nie zrezygnował z usługi - po upływie 30 dni musiał za nią płacić.
Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany regulaminu oraz treści sms-ów wysyłanych klientom. W efekcie praktyka zostanie szybko wyeliminowana. Usługa Halo Granie zostanie po bezpłatnym okresie wyłączona abonentom posiadającym telefony na kartę, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie. Ponadto, abonenci zostaną poinformowani sms-em o tym, że kończy się bezpłatny okres korzystania z Halo Granie i usługa zostanie wyłączona.
Przedsiębiorca musi złożyć sprawozdanie o stopniu realizacji zobowiązań nałożonych decyzją prezesa UOKiK.
Pomoc dla konsumentów w zakresie usług telekomunikacyjnych można uzyskać w Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod nr tel.: 801 900 853.
Źródło: UOKiK
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?