Pociąg się spóźnił? Zobacz, jak odzyskać pieniądze

W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi PKP Intercity wprowadziło uproszczoną procedurę rozpatrywania reklamacji dla pasażerów z opóźnionych składów. Dodatkowo podróżni, którzy kupili bilet w przedsprzedaży i chcą zrezygnować z przejazdów pociągami PKP Intercity, mogą dokonać zwrotu biletu bez potrąceń.

Pasażerowie, którzy 20 i 21 stycznia tego roku podróżowali pociągami Express Intercity opóźnionymi o ponad 120 minut, mają prawo do rekompensaty całej kwoty poniesionej na zakup biletów. Natomiast podróżni z opóźnionych pociągów TLK 56200 Rozewie relacji Gdynia - Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna oraz TLK 16201 Karkonosze relacji Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna z dnia 20 stycznia, otrzymają nieodpłatny bilet na przejazd, do wykorzystania we wszystkich pociągach PKP Intercity. Lista pociągów TLK (Twoje Linie Kolejowe) może jeszcze ulec zwiększeniu, ponieważ pracownicy PKP Intercity na bieżąco analizują opóźnienia pociągów.

Porady prawne

Wnioski klientów, którzy doświadczyli niedogodności w związku z opóźnionymi pociągami są rozpatrywane w pierwszej kolejności. Podróżni mogą zgłaszać reklamacje w kasach PKP Intercity, Centrach Obsługi Klienta, pocztą na adres centrali lub, w przypadku biletu internetowego, e-mailem. Do wniosku reklamacyjnego podróżny powinien dołączyć oryginał biletu zakupionego w kasie lub nr biletu kupionego w internetowym systemie sprzedaży e-IC oraz dane adresowe.

Dodatkowo, w okresie panowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, wszyscy podróżni, którzy kupili bilet w przedsprzedaży i chcą zrezygnować z przejazdów pociągami PKP Intercity mogą dokonać zwrotu biletu bez potrąceń.

Na dworcach w Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie Centralnej, Warszawie Wschodniej, Warszawa Zachodniej, Łodzi Kaliskiej, Szczecinie Głównym, Gdańsku Głównymi Ostrowie Wielkopolskim dyżurują mobilni informatorzy. Udzielają pasażerom informacji na temat ruchu pociągów.

(PKP Intercity), (ANA)


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika