Pociąg się spóźnił? Zobacz, jak odzyskać pieniądze

W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi PKP Intercity wprowadziło uproszczoną procedurę rozpatrywania reklamacji dla pasażerów z opóźnionych składów. Dodatkowo podróżni, którzy kupili bilet w przedsprzedaży i chcą zrezygnować z przejazdów pociągami PKP Intercity, mogą dokonać zwrotu biletu bez potrąceń.

Pasażerowie, którzy 20 i 21 stycznia tego roku podróżowali pociągami Express Intercity opóźnionymi o ponad 120 minut, mają prawo do rekompensaty całej kwoty poniesionej na zakup biletów. Natomiast podróżni z opóźnionych pociągów TLK 56200 Rozewie relacji Gdynia - Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna oraz TLK 16201 Karkonosze relacji Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna z dnia 20 stycznia, otrzymają nieodpłatny bilet na przejazd, do wykorzystania we wszystkich pociągach PKP Intercity. Lista pociągów TLK (Twoje Linie Kolejowe) może jeszcze ulec zwiększeniu, ponieważ pracownicy PKP Intercity na bieżąco analizują opóźnienia pociągów.

Wnioski klientów, którzy doświadczyli niedogodności w związku z opóźnionymi pociągami są rozpatrywane w pierwszej kolejności. Podróżni mogą zgłaszać reklamacje w kasach PKP Intercity, Centrach Obsługi Klienta, pocztą na adres centrali lub, w przypadku biletu internetowego, e-mailem. Do wniosku reklamacyjnego podróżny powinien dołączyć oryginał biletu zakupionego w kasie lub nr biletu kupionego w internetowym systemie sprzedaży e-IC oraz dane adresowe.

Dodatkowo, w okresie panowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, wszyscy podróżni, którzy kupili bilet w przedsprzedaży i chcą zrezygnować z przejazdów pociągami PKP Intercity mogą dokonać zwrotu biletu bez potrąceń.

Na dworcach w Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie Centralnej, Warszawie Wschodniej, Warszawa Zachodniej, Łodzi Kaliskiej, Szczecinie Głównym, Gdańsku Głównymi Ostrowie Wielkopolskim dyżurują mobilni informatorzy. Udzielają pasażerom informacji na temat ruchu pociągów.

(PKP Intercity), (ANA)

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • 18.9.2018

    Umowa zlecenie - Co musisz wiedzieć o umowie zlecenie

    Z tego tekstu dowiesz się, czym umowa zlecenie różni się od umowy o dzieło. Czy zlecenie obejmuje wyłącznie dokonywanie czynności prawnych? Czy w każdym czasie możesz wypowiedzieć umowę (...)

  • 9.6.2018

    Błyskawiczne pociągi?

    Projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji zakłada umożliwienie prowadzenia ruchu kolejowego w Polsce (...)

  • 20.12.2017

    Spółka cywilna - Zasady funkcjonowania, wady i zalety spółki cywilnej

    Spółka cywilna jest umową pomiędzy osobami fizycznymi bądź osobami prawnymi, na podstawie której wspólnicy zobowiązują się dążyć do osiągnięcia celu gospodarczego przez (...)

  • 3.7.2014

    Wakacje 2014 - jeśli pociąg się opóźnia ....

    ... mamy wówczas możliwość dochodzenia zwrotu kosztów za bilet bądź dochodzenia odszkodowania. Aktualnie możliwość dochodzenia zwrotu i odszkodowania dotyczy wyłącznie przejazdów na terenie (...)

  • 28.4.2018

    Więcej oznakowań na przejazdach

    Do końca maja 2018 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oznakują 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych naklejkami zawierającymi indywidualny numer przejazdu oraz telefony alarmowe.