Promocja edukacji o prawach człowieka
Międzynarodowa konferencja podsumowuje rezultaty wspólnego projektu Letnich Akademii w zakresie promowania edukacji obywatelskiej i edukacji o prawach człowieka, realizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Radę Europy, Europejskie Centrum Wergelanda (Oslo) i Ośrodek Rozwoju Edukacji. Zainicjowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i rozwijane od 2010 r.
szkolenia pn. Letnia Akademia „Demokracja w szkole" poświęcone są edukacji obywatelskiej i edukacji o prawach człowieka.
Projekt adresowany jest do edukatorów (3-osobowe delegacje w składzie: dyrektor i nauczyciel z tej samej szkoły oraz przedstawiciel organizacji pozarządowej lub stowarzyszenia rodziców) przede wszystkim z państw objętych programem Partnerstwa Wschodniego (Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Mołdawia, Ukraina) oraz z Rosji i Polski.
Letnia Akademia zdobyła uznanie w międzynarodowym środowisku zajmującym się implementacją edukacji obywatelskiej i edukacji o prawach człowieka w systemach edukacyjnych. Od 2012 r. Rada Europy w oparciu o wypracowany w Polsce model organizuje podobne szkolenie dla edukatorów z państw Bałkanów Zachodnich (w Czarnogórze), również z udziałem trenerów z Polski.
W trakcie dzisiejszego spotkania podsekretarz stanu w MEN podkreśliła duże znaczenie miejsca inauguracji konferencji - Senat RP odrodzony w 1989 r., odegrał ważną rolę w demokratycznych przemianach w wolnej Polsce i uczestniczył w podejmowaniu ważnych inicjatyw ustawodawczych - powiedziała Ewa Dudek.
Carola Bjoerklund z Ministerstwa Spraw Zagranicznych Norwegii, zaznaczyła iż istotą nauki demokracji jest codzienne działanie. - Demokracja nie jest dana raz na zawsze. Musimy się jej uczyć w domu i w szkole, poprzez praktyczne działanie - powiedziała. P.o. dyrektora Ośrodka Rozwoju Edukacji Aleksandra Zawłocka wyraziła nadzieję, że polska szkoła będzie przekazywać tę wiedzę dzieciom już od najmłodszych lat.
- Demokracja nie przychodzi do społeczeństwa z zewnątrz, nie przychodzi z mądrych książek, ale rodzi się w społeczeństwie z potrzeb jego członków - stwierdził Jean-Christophe Bas, dyrektor Rady Europy ds. demokratycznego obywatelstwa i uczestnictwa. Podkreślił jednocześnie wagę i olbrzymi wkład Letnich Akademii w edukację obywatelską i edukację o prawach człowieka.
Projekt adresowany jest do edukatorów (3-osobowe delegacje w składzie: dyrektor i nauczyciel z tej samej szkoły oraz przedstawiciel organizacji pozarządowej lub stowarzyszenia rodziców) przede wszystkim z państw objętych programem Partnerstwa Wschodniego (Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Mołdawia, Ukraina) oraz z Rosji i Polski.
Letnia Akademia zdobyła uznanie w międzynarodowym środowisku zajmującym się implementacją edukacji obywatelskiej i edukacji o prawach człowieka w systemach edukacyjnych. Od 2012 r. Rada Europy w oparciu o wypracowany w Polsce model organizuje podobne szkolenie dla edukatorów z państw Bałkanów Zachodnich (w Czarnogórze), również z udziałem trenerów z Polski.
W trakcie dzisiejszego spotkania podsekretarz stanu w MEN podkreśliła duże znaczenie miejsca inauguracji konferencji - Senat RP odrodzony w 1989 r., odegrał ważną rolę w demokratycznych przemianach w wolnej Polsce i uczestniczył w podejmowaniu ważnych inicjatyw ustawodawczych - powiedziała Ewa Dudek.
Carola Bjoerklund z Ministerstwa Spraw Zagranicznych Norwegii, zaznaczyła iż istotą nauki demokracji jest codzienne działanie. - Demokracja nie jest dana raz na zawsze. Musimy się jej uczyć w domu i w szkole, poprzez praktyczne działanie - powiedziała. P.o. dyrektora Ośrodka Rozwoju Edukacji Aleksandra Zawłocka wyraziła nadzieję, że polska szkoła będzie przekazywać tę wiedzę dzieciom już od najmłodszych lat.
- Demokracja nie przychodzi do społeczeństwa z zewnątrz, nie przychodzi z mądrych książek, ale rodzi się w społeczeństwie z potrzeb jego członków - stwierdził Jean-Christophe Bas, dyrektor Rady Europy ds. demokratycznego obywatelstwa i uczestnictwa. Podkreślił jednocześnie wagę i olbrzymi wkład Letnich Akademii w edukację obywatelską i edukację o prawach człowieka.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?