Przez SMSy naruszali zbiorowe interesy konsumentów

UOKiK prześwietlił system konkursów SMSowych spółki CT Creative Team. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziły treści reklamowe wysyłane do konsumentów, w związku z konkursem Quiz wiedzowy. Prowadzony był on od listopada 2010 do grudnia 2011 r.

CT Creative Team nie informowała, że odpowiedź na wysłanego przez nią SMSa jest równoznaczna z udziałem w konkursie, polegającym na wysyłaniu kolejnych płatnych wiadomości. Na przedsiębiorcę UOKiK nałożył karę w wysokości 141 tysięcy złotych.

I w końcu się udało! Wygrywasz gwarantowaną nagrodę w grze o 100 000 zł. Po odbiór odeślij darmowy sms - takie wiadomości wysyłała spółka w ramach Quizu wiedzowego. Postępowanie w sprawie zostało wszczęte w grudniu 2011 r. Wykazało ono, że SMSy wysyłane przez CT Creative Team wprowadzały w błąd oraz nie zawierały informacji wymaganych przez prawo. Konsumenci otrzymywali jedynie wiadomości o odbiorze nagrody gwarantowanej, którą okazywała się być usługa multimedialna na telefon.

W wysyłanych wiadomościach brak było informacji, że odesłanie SMSa oznacza przystąpienie do konkursu, który polegał na wysyłaniu przez konsumentów dodatkowo płatnych SMSów w odpowiedzi na nadsyłane pytania. Ponadto w reklamach brak było informacji o cenie tych SMSów oraz organizatorze konkursu.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na CT Creative Team karę pieniężną w wysokości 141 575 tys. zł. Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się od niej do sądu.

Źródło: UOKiK