Wiceminister Zbigniew Rapciak na konferencji „Czy zbudujemy autostrady i linie kolejowe?"

- Do sprawniejszej realizacji programu budowy dróg krajowych potrzebujemy zmian organizacyjnych oraz nowoczesnego zarządzania projektami w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) - powiedział Podsekretarz Stanu Zbigniew Rapciak na konferencji „Czy zbudujemy autostrady i linie kolejowe?", która odbyła się 30 września br. w Warszawie. - Z problemami prawnymi udało nam się uporać. "Specustawa drogowa" już obowiązuje, a ustawy „środowiskowe" są na ostatnim etapie legislacji w parlamencie - dodał Wiceminister.

- Kluczem do lepszego działania GDDKiA jest decentralizacja w procesie realizacji inwestycji drogowych, bo trudno jest prowadzić ponad 1200 inwestycji z Warszawy - podkreślił w swoim wystąpieniu Wiceminister Z. Rapciak. - Istotne jest również właściwe zarządzanie zasobami ludzkimi, czyli odpowiednie motywowanie i wspieranie pracowników - dodał.  

Porady prawne

- Na początku roku rozpoczęło się w resorcie środowiska „pospolite ruszenie", aby dostosować polskie prawo do wymogów unijnych - powiedział podczas konferencji Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska Maciej Trzeciak. - Nasze prawo musi być zgodne z prawem UE, ale jednocześnie dostosowane do naszych warunków, tak aby przyrodę zachować, ale też budować - dodał Wiceminister M. Trzeciak.

- Dzięki powstającej Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, czas potrzebny na uzyskanie wszystkich decyzji środowiskowych zostanie skrócony z obecnych 300 dni do 105. To jest nasz zarobek, bo czas jest bezcenny - podkreślił.  

Obecny na konferencji p.o. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki zapowiedział decentralizację zarządzanej przez siebie instytucji. - Centrala będzie wspierać i monitorować stan realizacji programu budowy dróg. Mobilne zespoły będą pracowały w terenie - dodał.  

- W PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) mamy osiem oddziałów regionalnych. Stosujemy zarządzanie liniowe i projektowe - powiedział podczas konferencji Prezes PKP PLK Krzysztof Celiński. - Dyrektor projektu jest jednocześnie zastępcą szefa oddziału i nadzoruje pracę poszczególnych kierowników kontraktu, których przy modernizacji linii kolejowej o długości 200 km jest kilku - dodał.  

Prezes Fundacji Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Jerzy Kwieciński zwrócił uwagę na znaczenie stabilności instytucji w procesie realizacji inwestycji oraz na sprawne zarządzanie projektami. - Nasz kraj ma niespotykaną szansę na szybki rozwój. Realizujemy największe przedsięwzięcie infrastrukturalne od kilkuset lat i tej szansy jako kraj nie możemy zmarnować - dodał.  

Konferencja „Czy zbudujemy autostrady i linie kolejowe?" została zorganizowana przez Fundację Europejskie Centrum Przedsiębiorczości oraz Zespół Doradców Gospodarczych TOR.

Źródło: www.mi.gov.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika