We wzorcach krakowskiej spółki energetycznej Tauron Dystrybucja brakowało informacji na temat wysokości bonifikaty dla klientów za pogorszenie jakości obsługi. Przedsiębiorca stosował także niedozwolone postanowienia umowne.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK oraz kary w łącznej wysokości ponad 1,8 mln zł.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2011 r. Urząd stwierdził wówczas m.in., że w formularzach wykorzystywanych przez Tauron Dystrybucja do zawierania umów z konsumentami nie było postanowień określających wysokość bonifikaty za niedotrzymanie parametrów oraz standardów jakościowych obsługi odbiorcy.
W opinii UOKiK w ten sposób spółka ograniczała konsumentom możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu nienależytego wykonywania umowy i uzyskania w związku z tym upustów przy płatnościach.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok SOKiK w Warszawie z 29 listopada 2013 r. (XVII AmA 24/12) nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
Źródło: UOKiK