Zamieszki w Egipcie: nie wszyscy odwołali wycieczki
Lotów do Egiptu nie wstrzymało np. biuro Alfa Star. Itaka postanowiła nie wysyłać tam turystów do końca lutego.
MSZ odradza podróżowanie do tego kraju do czasu uspokojenia sytuacji. – W chwili obecnej bezpieczeństwo obywateli polskich przebywających w kurortach turystycznych w Egipcie nie jest zagrożone, jednak apelujemy do nich, by pozostawali w hotelach – informuje resort.
Ministerstwo zaleca jednak zachowanie szczególnej ostrożności, a przede wszystkim ograniczenie do niezbędnego minimum obecności w miejscach publicznych oraz unikanie ewentualnych demonstracji i tłumnych zgromadzeń.
Niektóre biura podróży wstrzymały już wyloty do tego kraju. – W związku z sytuacją, jaka ma miejsce w Egipcie wyloty do egipskich kurortów turystycznych: Sharm El Sheikh, Hurghady, Marsa El Alam i Taby zostają wstrzymane do końca lutego – czytamy na stronie biura Itaka.
Przewoźnik nie zamierza jednak przerywać urlopu turystom, którzy już się tam znaleźli. – Klienci, którzy przebywają obecnie w Egipcie będą powracać do kraju zgodnie z terminami zawartymi w umowach – tłumaczy Itaka.
Lotów do Egiptu nie odwołuje natomiast Alfa Star. – Z relacji naszego egipskiego kontrahenta oraz rezydentów, z którymi pozostajemy w nieustannym kontakcie, wynika, iż protesty mają charakter polityczny, punktowy, nie są skierowane przeciwko obcokrajowcom i nie wpływają w żadnym stopniu na wypoczynek Naszych Turystów - oświadczyło biuro podróży.
- W tym momencie z naszym biurem przebywa w Egipcie 1850 osób korzystających z urlopów. Loty i wypoczynek odbywają się zgodnie z planem – czytamy w komunikacie Alfa Star.
Obowiązek informowania turystów o sytuacji w krajach, do których organizowane są wycieczki, wynika z art. 13 ust. 2 ustawy o usługach turystycznych (Dz. U. 2004, nr 223, poz. 2268).
Art. 13. 1. Organizator turystyki lub pośrednik turystyczny jest obowiązany podać klientowi, przed zawarciem umowy:
1) ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych, w szczególności o terminach oczekiwania na wydanie paszportu i wizy oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej;
2) informację o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału
w imprezie turystycznej oraz o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.
2. Organizator turystyki jest obowiązany poinformować klienta o szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia na odwiedzanych obszarach oraz o możliwości ubezpieczenia z tym związanego. Dotyczy to także zagrożeń powstałych po zawarciu umowy.
3. Organizator turystyki jest obowiązany we właściwym czasie, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, podać klientom:
1) nazwisko lub nazwę lokalnego przedstawiciela organizatora turystyki (lub innej instytucji), do którego klient może zwracać się w razie trudności, a także jego adres i numer telefonu;
2) w odniesieniu do imprez turystycznych dla dzieci - informację o możliwości bezpośredniego kontaktu z dzieckiem lub osobą odpowiedzialną w miejscu pobytu dziecka;
3) planowany czas przejazdu, miejsca i czas trwania postojów;
4) szczegółowe informacje dotyczące połączeń komunikacyjnych oraz miejsca, jakie klient będzie zajmował
w środku transportu, w szczególności kabiny na statku lub przedziału sypialnego w pociągu.
3a. Informacje, o których mowa w ust. 1-3, powinny być podane klientowi na piśmie.
4. Udzielenie informacji, o których mowa w ust. 1-3, nie zwalnia organizatora turystyki od obowiązku opieki nad turystami.
TEKST JEDNOLITY USTAWY O USŁUGACH TURYSTYCZNYCH
Dariusz Madejski, e-prawnik.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?