Zamieszki w Egipcie: nie wszyscy odwołali wycieczki

Lotów do Egiptu nie wstrzymało np. biuro Alfa Star. Itaka postanowiła nie wysyłać tam turystów do końca lutego.

MSZ odradza podróżowanie do tego kraju do czasu uspokojenia sytuacji. – W chwili obecnej bezpieczeństwo obywateli polskich przebywających w kurortach turystycznych w Egipcie nie jest zagrożone, jednak apelujemy do nich, by pozostawali w hotelach – informuje resort.

Ministerstwo zaleca jednak zachowanie szczególnej ostrożności, a przede wszystkim ograniczenie do niezbędnego minimum obecności w miejscach publicznych oraz unikanie  ewentualnych demonstracji i tłumnych zgromadzeń.

Niektóre biura podróży wstrzymały już wyloty do tego kraju. – W związku z sytuacją, jaka ma miejsce w Egipcie wyloty do egipskich kurortów turystycznych: Sharm El Sheikh, Hurghady, Marsa El Alam i Taby zostają wstrzymane do końca lutego – czytamy na stronie biura Itaka.

Porady prawne

Przewoźnik nie zamierza jednak przerywać urlopu turystom, którzy już się tam znaleźli. – Klienci, którzy przebywają obecnie w Egipcie będą powracać do kraju zgodnie z terminami zawartymi w umowach – tłumaczy Itaka.

Lotów do Egiptu nie odwołuje natomiast Alfa Star. – Z relacji naszego egipskiego kontrahenta oraz rezydentów, z którymi pozostajemy w nieustannym kontakcie, wynika, iż protesty mają charakter polityczny, punktowy, nie są skierowane przeciwko obcokrajowcom i nie wpływają w żadnym stopniu na wypoczynek Naszych Turystów - oświadczyło biuro podróży.

- W tym momencie z naszym biurem przebywa w Egipcie 1850 osób korzystających z urlopów. Loty i wypoczynek odbywają się zgodnie z planem – czytamy w komunikacie Alfa Star.

Obowiązek informowania turystów o sytuacji w krajach, do których organizowane są wycieczki, wynika z art. 13 ust. 2 ustawy o usługach turystycznych (Dz. U. 2004, nr 223, poz. 2268).

Art. 13. 1. Organizator turystyki lub pośrednik turystyczny jest obowiązany podać klientowi, przed zawarciem umowy:
1) ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych, w szczególności o terminach oczekiwania na wydanie paszportu i wizy oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej;
2) informację o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału
w imprezie turystycznej oraz o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.
2. Organizator turystyki jest obowiązany poinformować klienta o szczególnych zagrożeniach życia i zdrowia na odwiedzanych obszarach oraz o możliwości ubezpieczenia z tym związanego. Dotyczy to także zagrożeń powstałych po zawarciu umowy.
3. Organizator turystyki jest obowiązany we właściwym czasie, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej, podać klientom:
1) nazwisko lub nazwę lokalnego przedstawiciela organizatora turystyki (lub innej instytucji), do którego klient może zwracać się w razie trudności, a także jego adres i numer telefonu;
2) w odniesieniu do imprez turystycznych dla dzieci - informację o możliwości bezpośredniego kontaktu z dzieckiem lub osobą odpowiedzialną w miejscu pobytu dziecka;
3) planowany czas przejazdu, miejsca i czas trwania postojów;
4) szczegółowe informacje dotyczące połączeń komunikacyjnych oraz miejsca, jakie klient będzie zajmował
w środku transportu, w szczególności kabiny na statku lub przedziału sypialnego w pociągu.
3a. Informacje, o których mowa w ust. 1-3, powinny być podane klientowi na piśmie.
4. Udzielenie informacji, o których mowa w ust. 1-3, nie zwalnia organizatora turystyki od obowiązku opieki nad turystami.

 TEKST JEDNOLITY USTAWY O USŁUGACH TURYSTYCZNYCH

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • tom 2013-02-01 22:00:40

    Jestem w takiej samej sytuacji,ale zrobilem inny termin wycieczki.Jak zrezygnujesz to stracisz prawie wszystko(juz probowalem).Jak chcesz sie dodzwonic to nie na infolinie tylko do salonow firmowych w Krakowie lub Warszawie.

  • Mirek 2013-02-01 17:49:45

    Usiłuję odzyskać pieniążki wpłacone na wyjazd za cała moją rodzinkę - 2 dzieci i 2 dorosłych z firmy Alfa Star. Telefon w siedzibie firmy nie jest odbierany, brak z nimi kontaktu. Biuro pośredniczące twierdzi, że to ja muszę zrezygnować z wycieczki żeby odzyskać część pieniędzy, a jaką część to dopiero poda mi Alfa Star jak napiszę do nich podanie. To chyba brak jakiej kolwiek przyzwoitości ze trony organizatora. Zdaniem Alfa Star nic nie zagraża turystom!!! Czyli mam zwiedzać piramidy z rodziną w pobliżu demonstrantów i spokojnie robić zdjęcia? Spoko, takie właśnie sobie wczasy wymarzyłem, a ile przy tym będę miał wrażeń do opowiadania po wycieczce - oczywiście jak wrócę w całości. Czy ktoś może ma pomysł, jak w całości odzyskać od Alfa Star bez zbędnych nerwów wpłaconą zaliczkę? pozdrawiam wszystkich


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika