Wypłata pracownikowi odprawy emerytalnej

Pytanie:

"Moja pracownica niebawem przechodzi na emeryturę i kończy u mnie pracę. Jakie są moje obowiązki wobec tej pracownicy przy przejściu jej na emeryturę, to znaczy co muszę zapłacić, czy muszę płacić odprawę emerytalną lub inne odprawy?"

Odpowiedź prawnika: Wypłata pracownikowi odprawy emerytalnej

Jeżeli umowa o pracę ani regulamin wynagradzania bądź układ zbiorowy pracy nie przewidują dodatkowych uprawnień dla pracownika przechodzącego na emeryturę, zgodnie z kodeksem pracy, pracownikowi takiemu przysługuje odprawa emerytalna w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa. Oznacza to, że jeżeli pracownik taki znów zacznie wykonywać pracę, nie może po raz wtóry nabyć prawa do tej odprawy.


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika