Wypłata pracownikowi odprawy emerytalnej
Pytanie:
"Moja pracownica niebawem przechodzi na emeryturę i kończy u mnie pracę. Jakie są moje obowiązki wobec tej pracownicy przy przejściu jej na emeryturę, to znaczy co muszę zapłacić, czy muszę płacić odprawę emerytalną lub inne odprawy?"
Odpowiedź prawnika: Wypłata pracownikowi odprawy emerytalnej
Jeżeli umowa o pracę ani regulamin wynagradzania bądź układ zbiorowy pracy nie przewidują dodatkowych uprawnień dla pracownika przechodzącego na emeryturę, zgodnie z kodeksem pracy, pracownikowi takiemu przysługuje odprawa emerytalna w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa. Oznacza to, że jeżeli pracownik taki znów zacznie wykonywać pracę, nie może po raz wtóry nabyć prawa do tej odprawy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?