Zasady organizowania konkursów i promocji

Pytanie:

Czy istnieją przepisy prawne dotyczące organizowania konkursów i promocji przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą (salony telefonów komórkowych), wyłączając gry losowe i inne wymagające zezwolenia? Czy jeżeli nagrodą w konkursie jest nagroda rzeczowa, to konkurs nosi znamiona loterii?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Przepisy dotyczące gier losowych, zakładów wzajemnych reguluje ustawa o grach losowych i zakładach wzajemnych. Ustawa ta nakłada na organizatorów niektórych gier, loterii i konkursów obowiazek uzyskania zezwolenia. Zezwolenie takie bedzie konieczne, jezeli wygrana zależy w szczególności od przypadku. Warunkiem uznania konkursu za loterię jest mozliwość uzyskania nagrody w zalezności od przypadku, a nie od indywidualnych predyspozycji uczestnika konkursu.

Tagi:  konkurs, promocja

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (1)

ryszard

14.5.2013 21:34:27

Re: Zasady organizowania konkursów i promocji

organizuje w internecie na mojej stronie www miedzynarodowy konkurs plastyczny ( nie ma nagrod- jedynie automatyczne typowanie zwyciezcy w glosowaniu) o czym musze pamietac przy organizacji takiego konkursu.jest to konkurs dla dzieci i doroslych. prosze o odpowiedz pozdrawiam


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: