Zasady organizowania konkursów i promocji

Pytanie klienta:

""Czy istnieją przepisy prawne dotyczące organizowania konkursów i promocji przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą (salony telefonów komórkowych), wyłączając gry losowe i inne wymagające zezwolenia? Czy jeżeli nagrodą w konkursie jest nagroda rzeczowa, to konkurs nosi znamiona loterii? ""

Odpowiedź prawnika:

Przepisy dotyczące gier losowych, zakładów wzajemnych reguluje ustawa o grach losowych i zakładach wzajemnych. Ustawa ta nakłada na organizatorów niektórych gier, loterii i konkursów obowiazek uzyskania zezwolenia. Zezwolenie takie bedzie konieczne, jezeli wygrana zależy w szczególności od przypadku. Warunkiem uznania konkursu za loterię jest mozliwość uzyskania nagrody w zalezności od przypadku, a nie od indywidualnych predyspozycji uczestnika konkursu.

Michał Włodarczyk - Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.