Źle wykonane zamówienie
Pytanie:
"Reprezentuję agencję reklamową. Zakupiłam w firmie A koszulki T-shirt. Dokanałam zlecenia nadruku firmowego w firmie B. Nadruk został wykonany nieprawidłowo, przy użyciu przeteminowanych farb, który przy potarciu dłońmi całkowicie schodzi. Tak, więc muszę dokonać powtórnego zakupu koszulek w firmie A. W jaki sposób obciążyć firmę B, kosztami które muszę ponieść zakupując nowe koszulki i jak dokonać reklamacji, w wypadku kiedy firma B nie wykazuje żadnego zainteresowania naprawieniem szkód. Płatność została dokonana gotówką przy odbiorze (dla firmy B)."
Odpowiedź prawnika: Źle wykonane zamówienie
Kodeks cywilny reguluje sytuacje, gdy dzieło, którego wykonanie było przedmiotem umowy zostało wykonane wadliwie. W przypadku gdy wady nie dadzą się usunąć i są istotne zamawiający może od umowy odstąpić. Z opisanej sytuacji wynika, że wad nieprawidłowo nadrukowanych koszulek nie da się usunąć a jednocześnie fakt, że musi Pani dokonać ponownego zakupu koszulek przesądza, że są to wady istotne. W tej sytuacji jak już wspomniano może Pani od umowy odstąpić. Strony obowiązane są wtedy do zwrotu tego co świadczyły (zapłata za wykonanie dzieła). Jednocześnie może Pani domagać się naprawienia szkody z tytułu nienależytego wykonania zobowiązania (koszt zniszczonych koszulek).
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?