Ciężkie życie kierowcy szefa
Firmy zatrudniające kierowców nie chcą im płacić za czas oczekiwania na jazdę. Trudno to jednak osiągnąć, nie łamiąc przepisów.
(...) Niejednokrotnie liczba godzin pracy, podczas których taki kierowca rzeczywiście wykonuje swoje obowiązki, nie przekracza trzech. Reszta to czekanie.
(...) Niektóre firmy zatrudniają kierowców w zadaniowym czasie pracy, jest to wykroczeniem. Zadaniowy czas pracy można bowiem stosować tylko wobec kierowców zatrudnianych w transporcie drogowym.
(...) - Rozwiązaniem mógłby być łączny system czasu pracy, ale, po pierwsze, trudno byłoby go wprowadzić w zakładach pracy, w których działają związki zawodowe, a po drugie, przerwa charakterystyczna dla tego systemu czasu pracy nie byłaby i tak ruchoma, gdyż trzeba ją zaplanować z wyprzedzeniem - tłumaczy Bartłomiej Raczkowski.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?