Czy przekorna reklama jest dobra czy zła?

Kampania reklamowa firmy Heyah - "Nie jedźcie nad morze", "Nie jedźcie na Mazury", "Nie jedźcie w góry" - wzbudza kontrowersje i otwiera dyskusję, czy negatywna reklama może naruszać prawo lub dobre obyczaje. Kampanii Heyah sprzeciwia się Polska Izba Turystyki. Twierdzi, że szkodzi ona branży turystycznej.

(...)

Przeciwko firmie Heyah (to operator telefonii komórkowej) Izba wystąpiła do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji. Chciała, by UOKiK nakazał zdjęcie reklam. Agata Borowska, rzeczniczka Heyah, wyjaśniała w mediach, że właściciele hoteli i ośrodków opacznie zrozumieli sens kampanii. Przywołała inne hasła: "Nie wychodź z domu", "Nie kontaktuj się z przyjaciółmi", przekonując, że w reklamach tych chodzi o przekorną negację.

Porady prawne
Zresztą na każdym billboardzie jest również słowo: negatyw, żeby przekaz rozumieć odwrotnie. Heyah twierdzi, że kampania ma zachęcać do wyjazdów, m.in. nad morze, gdzie firma organizuje wiele imprez, głównie dla młodzieży.


Rzeczpospolita 04.08.2004 r.


Michał Włodarczyk

Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika