Dlaczego ulga sportowa się nie sprawdza?

Ulga sportowa nie wniosła ożywienia do polskiego sponsoringu. Stare sposoby są dla firm lepsze — twierdzą specjaliści
 
(...)Powodów takiego stanu rzeczy jest sporo, ale niebagatelną rolę odgrywają nieefektywne przepisy o księgowaniu sponsorskich wydatków przez firmy.

(...)Co te przepisy zmieniły? Dla firm sponsorujących lub chcących łożyć na sport, nic. Poza tym, że Ministerstwo Finansów podniosło larum, gdy wyszło na jaw, że najprawdopodobniej odpis ten spowoduje, iż dzięki kupieniu biletu na mecz lub karnetu na zajęcia aerobiku przeciętny Kowalski może zapłacić mniejszy podatek.

Porady prawne

(...)— Gdyby sponsor zrezygnował z umowy o świadczenie usług marketingowych, miałby dłuższą drogę do księgowania tego wydatku. Jeśli by przekazał darowiznę klubowi, a potem chciał skorzystać z tak zwanej ulgi sportowej, mógłby odjąć przeznaczone na sponsoring pieniądze od podstawy opodatkowania dopiero w rocznym rozliczeniu podatków. A tak, ujmuje je w kosztach od razu po otrzymaniu faktury — komentuje Michał Zwyrtek z Europejskiego Centrum Doradztwa i Dokumentacji Podatkowej.

Puls Biznesu 21.03.2006 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika