Dlaczego ulga sportowa się nie sprawdza?
(...)Co te przepisy zmieniły? Dla firm sponsorujących lub chcących łożyć na sport, nic. Poza tym, że Ministerstwo Finansów podniosło larum, gdy wyszło na jaw, że najprawdopodobniej odpis ten spowoduje, iż dzięki kupieniu biletu na mecz lub karnetu na zajęcia aerobiku przeciętny Kowalski może zapłacić mniejszy podatek.
(...)— Gdyby sponsor zrezygnował z umowy o świadczenie usług marketingowych, miałby dłuższą drogę do księgowania tego wydatku. Jeśli by przekazał darowiznę klubowi, a potem chciał skorzystać z tak zwanej ulgi sportowej, mógłby odjąć przeznaczone na sponsoring pieniądze od podstawy opodatkowania dopiero w rocznym rozliczeniu podatków. A tak, ujmuje je w kosztach od razu po otrzymaniu faktury — komentuje Michał Zwyrtek z Europejskiego Centrum Doradztwa i Dokumentacji Podatkowej.
Puls Biznesu 21.03.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?