Fiskus nagra rozmowy z podatnikiem

Dzwoniący do Krajowej Informacji Podatkowej usłyszą komunikat powiadamiający, że ich rozmowa z pracownikiem biura zostanie utrwalona.

Tak ma być już od tej środy – ustaliła Rzeczpospolita. – Nagrywanie rozmów jest bezpieczne. Podatnikom może to pomóc, bo faktycznie może się zdarzyć, że jakiś pracownik infolinii wprowadzi ich w błąd. Zarazem i dla nas jest to rozwiązanie dobre. Nagrana rozmowa to dowód, że coś nie zostało opowiedziane albo zostało powiedziane inaczej – tłumaczy Małgorzata Brzoza gazecie rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów. – Nikt nie lubi być przecież oskarżany o coś, czego nie powiedział, albo o wypowiedź, która została przekręcona – dodaje.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • gini 2013-05-31 11:36:37

    We wszystkich urzędach rozmowy telefoniczne i bezpośrednie z klientami powinny być rejestrowane. Do tego bezwzględne uprawnienie klienta do odsłuchania rozmowy i uzyskania kopii nagrania. Skończy się gadanie głupot i spławianie "intruzów", którzy przeszkadzają w układaniu pasjansa. Obowiązkowe przechowywanie nagrań przez 3 lata powinno wystarczyć.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika