Reklama przedstawiająca dziewczynę i hasło "Od września dajemy za darmo" nie spodobała się fundacji Gender Center.
Organizacja złożyła w sprawie reklamy pozew o ochronę dóbr osobistych. Sprawę z powództwa cywilnego przyjął Sąd Okręgowy w Warszawie – donosi Gazeta Prawna.
Pozywający domaga się natychmiastowego zaprzestania emisji reklam, usunięcia ich z przestrzeni publicznej oraz złożenia przeprosin w mediach za prowadzenie promocji firmy w oparciu o seksistowskie treści uwłaczające godności kobiet.
O co chodzi? O kampanię reklamową firmy Multimedia Polska. Na billboardach i w internecie umieszczono zdjęcie leżącej, młodej kobiety w rozpiętych dżinsach i różowej bluzce. Przekazu dopełnia hasło: "Od września dajemy za darmo". Według fundacji takie reklamy nasuwają bezpośrednie skojarzenia z reklamami agencji towarzyskich, traktujących kobiety przedmiotowo.