Kontrowersyjne leki za grosze

Apteki, hurtownie oraz producenci leków poszukują nowych narzędzi marketingowych wspierających wzrost sprzedaży. Ich działania często budzą jednak kontrowersje

Dotyczy to m.in. stosowania przez apteki promocji typu "Leki za grosze". Polega ona na tym, że pacjent może nabyć w aptece lek refundowany, płacąc 1 gr za opakowanie.

Jak wyjaśnia Karina Furga, menedżer w zespole doradztwa dla sektora farmaceutycznego Ernst & Young, pośród działań podejmowanych przez producentów i dystrybutorów leków wobec aptek największą popularność zyskują ostatnio tzw. programy lojalnościowe kierowane bezpośrednio do aptek, z pominięciem hurtowni. Ich popularność wynika z przekonania o ich większej efektywności od działań prowadzonych przez hurtownię, która może "skonsumować" znaczną część środkówprzeznaczonych na promocję.

Porady prawne

Rzeczpospolita 02.08.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika