Należy się rozliczyć z faktycznie uzyskanych dochodów

Obowiązkiem podatnika jest rozliczenie się z faktycznie uzyskanych dochodów. Nie trzeba zatem uwzględniać w PIT niewypłaconych przez pracodawcę wynagrodzeń, nawet jeżeli ten wpisał je do informacji o dochodach pracownika, czyli PIT-11. Dobrze jest jednak poinformować o tym urząd skarbowy i zgromadzić dokumenty, które potwierdzą nasze racje.

- Były pracodawca nie wypłacił mi wszystkich pieniędzy z tytułu umowy o pracę. Firma, która jest w stanie upadłości, jest mi winna prawie 30 tys. zł. Tymczasem księgowość tej spółki wystawiła mi PIT-11 za 2004 r. na całą należną mi, choć niewypłaconą, kwotę - skarży się czytelnik z Warszawy. Jak twierdzi, PIT-11, który otrzymał, jest fałszywy, i to nie tylko w zakresie informacji o dochodach. - Podpisała go osoba, która nigdy nie była prezesem firmy i, jak się okazuje, nie jest upoważniona do sygnowania tego rodzaju dokumentów. Według księgowej błędy w informacji o dochodach to mój problem. W urzędzie skarbowym poradzono mi, abym wypełnił zeznanie roczne "tak, jak mi się wydaje" - dodaje oburzony podatnik. Nie kryje swego zaskoczenia radą urzędników fiskusa. - Przecież to ja będę odpowiadał za PIT, który wypełnię i pod którym będę podpisany.

Porady prawne

Rzeczpospolita 25.03.2005. r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika