Nowe zasady zaliczania w koszty wynagrodzeń pracowniczych
Przy obecnej koniunkturze na rynku pracy niewywiązywanie się pracodawców z obowiązku wypłacania pracownikom wynagrodzeń stało się zjawiskiem powszechnym. W stanie prawnym obowiązującym do końca 2004 r. nie było skutecznych instrumentów do walki z zaistniałą sytuacją. Ustawodawca postanowił to zmienić przy pomocy nowych uregulowań wprowadzonych do obu ustaw o podatku dochodowym. W jaki sposób? Obostrzając możliwość zaliczenia w ciężar kosztów podatkowych niedokonanych i niepostawionych do dyspozycji wypłat i innych należności pracowniczych. Obecne zapisy ustaw podatkowych powinny osiągnąć zamierzony przez ustawodawcę cel i mobilizować pracodawców do rzetelnego wypłacania wynagrodzeń. Przyjrzyjmy się zatem, co takiego z nowym rokiem fiskus "zafundował" pracodawcom niewywiązującym się ze zobowiązań wobec zatrudnionego personelu.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?