Obowiązkowa dwuletnia gwarancja

Teraz, gdy konsument kupuje sprzęt AGD, RTV albo jakieś usługi, producent albo jego przedstawiciel w Polsce czy importer nie ma obowiązku udzielać na nie gwarancji jakości.

(...)Mirosława Nykiel, która pracuje nad zmianami w przepisach o sprzedaży konsumenckiej i w kodeksie cywilnym, proponuje, aby dla sprzedaży konsumenckiej trzeba było zawsze udzielać gwarancji jakości. Nie mogłaby być ona krótsza niż dwuletnia (tyle wynosi też ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową). 

Rzeczpospolita 20.10.2008 r.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika