Regulaminy w spółkach handlowych
Zarząd i rada nadzorcza spółki mogą pracować nie tylko na podstawie kodeksu spółek handlowych i statutu albo umowy spółki. Bardzo często działają również na podstawie regulaminu. Ma to sens tam, gdzie w skład organu wchodzi więcej niż jedna osoba.
Niekiedy nie jest możliwe, by organ był jednoosobowy (np. rada nadzorcza w spółce akcyjnej), innym razem jest to dopuszczalne (np. zarządy spółek kapitałowych). Regulamin to dokument pomocniczy, określający np. sposób zwoływania posiedzeń (np. zasady zawiadamiania członków o posiedzeniu i planowanym porządku obrad), ich miejsce i terminy, sposób podejmowania uchwał (możliwość tajnego głosowania itp.
), ich protokołowania i przechowywania itp. Słowem - regulamin ma na celu umożliwienie sprawnego podejmowania uchwał.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?