Regulaminy w spółkach handlowych

Zarząd i rada nadzorcza spółki mogą pracować nie tylko na podstawie kodeksu spółek handlowych i statutu albo umowy spółki. Bardzo często działają również na podstawie regulaminu. Ma to sens tam, gdzie w skład organu wchodzi więcej niż jedna osoba.

Niekiedy nie jest możliwe, by organ był jednoosobowy (np. rada nadzorcza w spółce akcyjnej), innym razem jest to dopuszczalne (np. zarządy spółek kapitałowych). Regulamin to dokument pomocniczy, określający np. sposób zwoływania posiedzeń (np. zasady zawiadamiania członków o posiedzeniu i planowanym porządku obrad), ich miejsce i terminy, sposób podejmowania uchwał (możliwość tajnego głosowania itp.

Porady prawne
), ich protokołowania i przechowywania itp. Słowem - regulamin ma na celu umożliwienie sprawnego podejmowania uchwał.


Rzeczpospolita 05.07.2004


Michał Włodarczyk

Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika