Reklamacja także mailem
Od 8 czerwca 2014 roku reklamację na usługi telekomunikacyjne będzie można składać także drogą elektroniczną (dotychczas wyłącznie w formie papierowej). Nowe rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji wskazuje, że:
- w przypadku złożenia reklamacji w formie elektronicznej - potwierdzenie przyjęcia reklamacji oraz odpowiedź na nią również będą przesyłane środkami komunikacji elektronicznej, wskazanymi przez reklamującego,
- w przypadku reklamacji złożonej w sposób tradycyjny (w formie pisemnej albo ustnie) odpowiedź będzie udzielana na papierze, chyba że reklamujący zgodzi się na otrzymywanie potwierdzenia i odpowiedzi w formie elektronicznej. Zgoda będzie musiała mieć charakter wyraźnego oświadczenia ze wskazaniem akceptowanych przez reklamującego środków komunikacji elektronicznej.
Pamiętajmy, że operator (usługodawca) jest zobowiązany odpowiedzieć na reklamację w terminie 30 dnia od dnia jej złożenia.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Administracji I Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz.U.2014.284)
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?