Skargi na biura turystyczne do rzeczników konsumentów
Po sezonie wakacyjnym do rzeczników konsumentów napływa co roku wiele skarg na nierzetelne firmy turystyczne. Wyniki kontroli przeprowadzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pokazują, że wielu spośród organizatorów turystyki w umowach przedstawianych klientom do podpisu stosuje niedozwolone prawem zapisy.
Kontrola objęła 119 małych firm turystycznych. Jednak tylko 5 z nich w treści umów z klientami nie naruszało obowiązującego prawa. - Wyniki kontroli okazały się złe, żeby nie powiedzieć dramatyczne - stwierdził prezes urzędu Cezary Banasiński. - Jest rzeczą bardzo niepokojącą, że firmy turystyczne nie przejmują się ani stosowaniem w umowach klauzul niedozwolonych, ani przepisami ustawy o usługach turystycznych - zaznaczył. Wiele stwierdzonych nieprawidłowości dotyczy kwestii cen.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?