Sprzedajesz samochody - informuj o ich wpływie na środowisko

Na etykiecie dołączanej do pojazdu, w wykazie aut oferowanych do sprzedaży oraz w materiałach promocyjnych muszą być podane informacje istotne z punktu widzenia ochrony środowiska.

W 2003 r. zmieniony został przepis prawa ochrony środowiska (art. 167) mówiący o nowym obowiązku sprzedawcy oraz podmiotu finansującego leasing. Chodzi o zaopatrywanie niektórych produktów w informację dotyczącą ich bezpiecznego dla środowiska użytkowania, demontażu, powtórnego wykorzystania lub unieszkodliwiania. Z niej należy czerpać dane m.in. na temat zużycia paliw lub materiałów eksploatacyjnych czy wielkości emisji zanieczyszczeń związanej z jego użytkowaniem. Pod koniec grudnia ubiegłego roku minister gospodarki i pracy wydał rozporządzenie, opublikowane w Dz. U. z 2005 r. nr 6, poz. 40, wyjaśniające, jakich produktów obowiązek ten dotyczy, a także - jak należy go wykonywać.

Rzeczpospolita 01.04.2005 r.