Szkoły zawodowe nie walczą o unijne wsparcie

Unijne dotacje nie spotykają się z dużym zainteresowaniem szkół zawodowych. Wykorzystały one zaledwie 19 proc. unijnych środków przewidzianych na lata 2007–2013 na unowocześnienie ich oferty edukacyjnej – informuje Gazeta Prawna.

– W konkursach jest zgłaszane trzykrotnie mniej projektów dla szkolnictwa zawodowego niż placówek prowadzących kształcenie ogólne – mówi dla dziennika Barbara Kwapiszewska, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu.

Według niej niskie zainteresowanie unijnym wsparciem wynika z tego, że szkolnictwo zawodowe nie wypracowało metod, które służyłyby podnoszeniu jakości jego kształcenia.

Stanisław Szelewa, dyrektor Wydziału Oświaty i Wychowania w Starostwie Powiatowym w Świdnicy, uważa natomiast, że szkoły zawodowe nie są przygotowane do pozyskiwania takich środków.

Porady prawne

– To w samorządzie powinni być zatrudnieni urzędnicy, którzy potrafią napisać dobry wniosek dla szkoły – mówi Gazecie Prawnej Stanisław Szelewa.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Maciej Gibas 2012-03-30 19:56:13

    Aby napisać dobry projekt to dyrektor szkoły (dobrze, żeby z udziałem wszystkich nauczycieli) musi mieć wypracowana koncepcję jej rozwoju w oparciu o diagnozę, czyli istniejące możliwości i potrzeby, uwarunkowania lokalne (także rynku pracy). Nawet najbardziej sprawny w pisaniu wniosków urzędnik tego nie zrobi. Do niego należy, aby w oparciu o dokumentację konkursu przełożył to na "specyficzny", a istotny dla oceny język projektu oraz strona "techniczna" wniosku (zapis w generatorze). Może to robić zewnętrzna forma (oczywiście, że nie za małe pieniądze).


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika