Wydatki na imprezy integracyjne - mogą być kosztem czy nie?
Firma po to organizuje imprezy integracyjne, aby poprawić atmosferę pracy.
(...)Wydatki na imprezę powinny więc być kosztem uzyskania przychodów. Wydawało się, że po piśmie Ministerstwa Finansów z początku ubiegłego roku organy podatkowe nie powinny ich kwestionować. Tak było przez pewien czas, sielankę jednak nieco zmącił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
(...)Aby więc wydatek mógł być kosztem, trzeba wykazać, że impreza miała charakter motywacyjno-integracyjny. Podatnik, który organizuje imprezę, musi - jako jej cel - przyjąć "zintegrowanie pracowników z firmą oraz między sobą, poprawę atmosfery pracy, wzrost motywacji w zakresie wykonywania obowiązków pracowniczych". Przejawem takiego charakteru imprezy może być np. wręczanie nagród dla najlepszych pracowników, co motywowałoby pozostałych do efektywniejszej pracy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?