Działania reklamowe przybierają różne formy. Jedną z nich jest zamieszczenie logo własnej firmy na sprzęcie sportowym. Jeżeli jednak sprzęt jest wykorzystywany na potrzeby osobiste podatnika, wydatek na jego zakup nie będzie kosztem uzyskania przychodów nawet wtedy, gdy został opatrzony znakami firmowymi.
Jak czytamy w piśmie Ministerstwa Finansów z 23 kwietnia 1996 r. (nr PO 3-MD-722-131/96), reklama to "rozpowszechnianie informacji o towarach i usługach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia w celu zachęty do nabywania towarów i korzystania z określonych usług". W takim ujęciu działaniem reklamowym będzie również zamieszczenie logo wraz z podstawowymi informacjami o firmie na sprzęcie sportowym. Jeżeli logo to jest "eksponowane" publicznie (np. podczas przelotu paralotnią nad plażą), nie ma przeszkód, aby uznać, że mamy do czynienia z reklamą skierowaną do nieograniczonego kręgu osób. Można w związku z tym dojść do wniosku, że wydatek na zakup sprzętu służącego takiej formie reklamy jest kosztem uzyskania przychodów. Zalecam jednak podatnikom dużą ostrożność przy kwalifikowaniu tego typu wydatków.