Wydatki na reklamę jako koszty uzyskania przychodów
Działania reklamowe przybierają różne formy. Jedną z nich jest zamieszczenie logo własnej firmy na sprzęcie sportowym. Jeżeli jednak sprzęt jest wykorzystywany na potrzeby osobiste podatnika, wydatek na jego zakup nie będzie kosztem uzyskania przychodów nawet wtedy, gdy został opatrzony znakami firmowymi.
Jak czytamy w piśmie Ministerstwa Finansów z 23 kwietnia 1996 r. (nr PO 3-MD-722-131/96), reklama to "rozpowszechnianie informacji o towarach i usługach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia w celu zachęty do nabywania towarów i korzystania z określonych usług". W takim ujęciu działaniem reklamowym będzie również zamieszczenie logo wraz z podstawowymi informacjami o firmie na sprzęcie sportowym.
Jeżeli logo to jest "eksponowane" publicznie (np. podczas przelotu paralotnią nad plażą), nie ma przeszkód, aby uznać, że mamy do czynienia z reklamą skierowaną do nieograniczonego kręgu osób. Można w związku z tym dojść do wniosku, że wydatek na zakup sprzętu służącego takiej formie reklamy jest kosztem uzyskania przychodów. Zalecam jednak podatnikom dużą ostrożność przy kwalifikowaniu tego typu wydatków.
Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?
Masz inne pytanie do prawnika?
Komentarze
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?