Wymiana zezwoleń detektywistycznych

Senat zaakceptował bez poprawek nowelizację ustawy o usługach detektywistycznych. Nowelizacja przesuwa w czasie obowiązek wymiany zezwoleń na prowadzenie działalności detektywistycznej do dnia 31 grudnia 2003r., czyli o 6 miesięcy. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność w postaci usług detektywistycznych, a chcą dokonać wymiany zezwoleń, zobowiązani są do złożenia wniosku o wymianę w terminie do dnia 30 czerwca 2003r. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:

  • oznaczenie wnioskodawcy i jego siedziby oraz jego adres,
  • numer wnioskodawcy w rejestrze przedsiębiorców,
  • wskazanie adresów stałych miejsc wykonywania działalności gospodarczej,
  • określenie zasięgu terytorialnego świadczenia usług detektywistycznych,
  • datę podjęcia działalności gospodarczej,
  • dane osobowe wnioskodawcy, będącego osobą fizyczną posiadającą licencję, a w przypadku wnioskodawcy, który nie jest osobą fizyczną dane członków organu zarządzającego przedsiębiorcy oraz ustanowionych przez ten organ prokurentów i pełnomocników, zawierające: imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, obywatelstwo, numer PESEL, a w przypadku osoby posiadającej obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej - serię i numer paszportu, oraz adresy zameldowania tych osób na pobyt stały i czasowy.
    Porady prawne

Wnioskodawca może wystąpić o wydanie zezwolenia na czas oznaczony. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:

  • określające formę prawną wnioskodawcy, w szczególności umowę spółki lub inny przewidziany przepisami prawa dokument dotyczący ustanowienia działalności i organizacji przedsiębiorcy,
  • odpis z rejestru przedsiębiorców,
  • listę udziałowców albo akcjonariuszy posiadających nie mniej niż 30% akcji lub udziałów,
  • określające proporcje udziału kapitału polskiego i zagranicznego w spółce oraz jego wysokość, z oznaczeniem adresów siedziby lub miejsca zamieszkania wspólnika lub wspólników zagranicznych, gdy spółka jest podmiotem z udziałem zagranicznym,
  • dokument potwierdzający posiadanie wymaganej licencji
  • zaświadczenia o niekaralności wszystkich osób wymienionych we wniosku,
  • zaświadczenie właściwego organu podatkowego stwierdzające, że przedsiębiorca nie zalega z wpłatami należności budżetowych, oraz zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu z opłaceniem składek,
  • odpis z rejestru dłużników niewypłacalnych Krajowego Rejestru Sądowego

Należy przypomnieć, że na podstawie ustawy o usługach detektywistycznych, wniosek o wydanie zezwolenia mogą składać:

  • przedsiębiorca będący osobą fizyczną, jeżeli posiada licencję,
  • przedsiębiorca inny niż osoba fizyczna, jeżeli licencję posiada co najmniej jeden członek organu zarządzającego przedsiębiorcy

Natomiast osoby wykonujące czynności detektywa przed dniem wejścia w życie ustawy są obowiązane uzyskać licencję w terminie do dnia 31 grudnia 2003 r., a w przypadku nieuzyskania licencji do tego dnia - zaprzestać wykonywania tych czynności.


Michał Włodarczyk

Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika