Wymiana zezwoleń detektywistycznych
Senat zaakceptował bez poprawek nowelizację ustawy o usługach detektywistycznych. Nowelizacja przesuwa w czasie obowiązek wymiany zezwoleń na prowadzenie działalności detektywistycznej do dnia 31 grudnia 2003r., czyli o 6 miesięcy. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność w postaci usług detektywistycznych, a chcą dokonać wymiany zezwoleń, zobowiązani są do złożenia wniosku o wymianę w terminie do dnia 30 czerwca 2003r. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
- oznaczenie wnioskodawcy i jego siedziby oraz jego adres,
- numer wnioskodawcy w rejestrze przedsiębiorców,
- wskazanie adresów stałych miejsc wykonywania działalności gospodarczej,
- określenie zasięgu terytorialnego świadczenia usług detektywistycznych,
- datę podjęcia działalności gospodarczej,
- dane osobowe wnioskodawcy, będącego osobą fizyczną posiadającą licencję, a w przypadku wnioskodawcy, który nie jest osobą fizyczną dane członków organu zarządzającego przedsiębiorcy oraz ustanowionych przez ten organ prokurentów i pełnomocników, zawierające: imię i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, obywatelstwo, numer PESEL, a w przypadku osoby posiadającej obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej - serię i numer paszportu, oraz adresy zameldowania tych osób na pobyt stały i czasowy.
Wnioskodawca może wystąpić o wydanie zezwolenia na czas oznaczony. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
- określające formę prawną wnioskodawcy, w szczególności umowę spółki lub inny przewidziany przepisami prawa dokument dotyczący ustanowienia działalności i organizacji przedsiębiorcy,
- odpis z rejestru przedsiębiorców,
- listę udziałowców albo akcjonariuszy posiadających nie mniej niż 30% akcji lub udziałów,
- określające proporcje udziału kapitału polskiego i zagranicznego w spółce oraz jego wysokość, z oznaczeniem adresów siedziby lub miejsca zamieszkania wspólnika lub wspólników zagranicznych, gdy spółka jest podmiotem z udziałem zagranicznym,
- dokument potwierdzający posiadanie wymaganej licencji
- zaświadczenia o niekaralności wszystkich osób wymienionych we wniosku,
- zaświadczenie właściwego organu podatkowego stwierdzające, że przedsiębiorca nie zalega z wpłatami należności budżetowych, oraz zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu z opłaceniem składek,
- odpis z rejestru dłużników niewypłacalnych Krajowego Rejestru Sądowego
Należy przypomnieć, że na podstawie ustawy o usługach detektywistycznych, wniosek o wydanie zezwolenia mogą składać:
- przedsiębiorca będący osobą fizyczną, jeżeli posiada licencję,
- przedsiębiorca inny niż osoba fizyczna, jeżeli licencję posiada co najmniej jeden członek organu zarządzającego przedsiębiorcy
Natomiast osoby wykonujące czynności detektywa przed dniem wejścia w życie ustawy są obowiązane uzyskać licencję w terminie do dnia 31 grudnia 2003 r., a w przypadku nieuzyskania licencji do tego dnia - zaprzestać wykonywania tych czynności.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?