Wyrok ETS w sprawie nieuczciwych reklam z wykorzystaniem Google Adwords
Jak donosi „Wyborcza.biz" zapadł wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie Louis Vuitton przeciwko Google.
Właściciel znanej wyszukiwarki został pozwany przed sąd francuski w związku z uruchomioną przez siebie usługą Adwords, która pozwalała, z użyciem automatycznego interfejsu, wykupić słowo kluczowe. Po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarce wykupionego słowa, obok zbioru wyników wyszukiwania wyświetlane są linki sponsorowane przez podmioty, które słowo kluczowe wykupiły. Po korzystnym dla Louis Vuitton rozstrzygnięciu sprawa trafiła do ETS.
Problem w zapadłym orzeczeniu sprowadzał się do kwestii, czy Google odpowiada w razie wykupienia słowa kluczowego chronionego prawem autorskim lub innym prawem własności intelektualnej przez nieuprawnionego (np. producenta podróbek towarów znanej marki).

Europejski Trybunał Sprawiedliwości orzekł, że Google, dostarczając automatyczny interfejs, nie narusza praw własności intelektualnej. Jest natomiast zobowiązany do usunięcia naruszających te prawa treści w przypadku wezwania przez uprawnionego.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?