Zbyt powierzchowne regulacje mediacji konsumenta z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym

Możliwość mediacji między konsumentem a przedsiębiorcą jest godna pochwały, nie zwalnia to jednak ustawodawcy z konieczności głębszego przeanalizowania specyfiki, a przede wszystkim skuteczności tego postępowania.

W razie sporu między konsumentem a dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych możliwe jest przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, i w efekcie polubowne załatwienie sprawy - stanowi prawo telekomunikacyjne z 16 lipca 2004 r. (Dz. U. nr 171, poz. 1800). Postępowanie to wszczyna wniosek konsumenta lub - z urzędu - prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta. W toku postępowania prezes URTiP zapoznaje dostawcę z roszczeniem, przedstawia stronom stosowne przepisy prawa i propozycje polubownego rozwiązania konfliktu.

Rzeczpospolita 25.01.2005 r.