W razie sporu między konsumentem a dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych możliwe jest przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, i w efekcie polubowne załatwienie sprawy - stanowi prawo telekomunikacyjne z 16 lipca 2004 r. (Dz. U. nr 171, poz. 1800). Postępowanie to wszczyna wniosek konsumenta lub - z urzędu - prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta. W toku postępowania prezes URTiP zapoznaje dostawcę z roszczeniem, przedstawia stronom stosowne przepisy prawa i propozycje polubownego rozwiązania konfliktu.
Zbyt powierzchowne regulacje mediacji konsumenta z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym
Powiązane artykuły
Gwarancja a rękojmia - różnice i prawa konsumenta w 2025 roku
Poznaj różnice między gwarancją a rękojmią. Aktualne przepisy od 2023 roku - niezgodność towaru z umową, terminy, uprawnienia konsumenta i praktyczne porady.
Reklamacja obuwia 2025 - Jak skutecznie reklamować buty?
Kompleksowy przewodnik po reklamacji obuwia w 2025 roku. Nowe przepisy, zasady niezgodności towaru z umową, terminy i uprawnienia konsumenta. Dowiedz się jak skutecznie reklamować wadliwe buty.
Immisje - czyli co zrobić, jeżeli sąsiad zakłóca korzystanie z mieszkania lub działki?
Kompleksowy przewodnik po immisjach sąsiedzkich w 2025 roku. Dowiedz się jak skutecznie bronić się przed uciążliwymi sąsiadami, jakie przysługują Ci prawa i jak dochodzić odszkodowań.
Umowa o dzieło 2025 - na czym polega i jak zawrzeć?
Kompleksowy przewodnik po umowie o dzieło w 2025 roku. Dowiedz się o nowych zmianach, ozusowaniu, różnicach wobec umowy zlecenie i jak prawidłowo zawrzeć umowę o dzieło.
Mediacja w postępowaniu administracyjnym
Mediacja administracyjna może być prowadzona we wszystkich sprawach, których charakter na to pozwala. Chodzi przede wszystkim o sprawy, w których występują strony o spornych (...)
Podjęcie próby ugodowej przed wniesieniem pozwu
Szybkie i bezkompromisowe wniesienie powództwa do sądu nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Brak wcześniejszej rozmowy z dłużnikiem może doprowadzić nie tylko do pogorszenia lub całkowitego (...)
Zachowek - kompletny przewodnik po zmianach w 2025 roku
Kompleksowy przewodnik po zachowku w 2025 roku. Dowiedz się, komu przysługuje zachowek, jak go obliczyć i jakie są nowe możliwości rozłożenia na raty oraz obniżenia wysokości.
Kiedy przedawniają się roszczenia? Jakie są skutki przedawnienia?
Kompletny przewodnik po przedawnieniu roszczeń w 2025 roku. Terminy przedawnienia, skutki, ochrona konsumentów, mediacja i zawezwanie do próby ugodowej.
Gwarancja a rękojmia
Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie możliwe podstawy prawne do dochodzenia (...)
Zaliczka czy zadatek? Jaką funkcję spełnia zaliczka
Zaliczka a zadatek - poznaj kluczowe różnice prawne w 2025. Kiedy stosować zadatek, a kiedy zaliczkę? Praktyczne przykłady i aktualne przepisy Kodeksu cywilnego.