Zmiana rozporządzenia o ogólnych warunkach obowiązkowego ubezpieczenia OC podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe
Dnia 29 lipca 2002 r. weszło w życie rozporządzenie ministra finansów w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe (Dz.U. z 2002r. Nr 120 poz. 1023).Umowę ubezpieczenia OC zawiera się tak jak dotychczas na wniosek ubezpieczającego. Umowę tą zawiera się najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie wykonywania doradztwa podatkowego. Obecnie minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, wynosi równowartość w złotych 10 000 EURO. Uregulowano, że umowa ubezpieczenia OC nie będzie mogła zawierać postanowień wyłączających odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń w zakresie szerszym niż określony w rozporządzeniu.
1) wyrządzone przez ubezpieczonego z winy umyślnej lub w stanie nietrzeźwości albo pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii,
2) wyrządzone przez ubezpieczonego po skreśleniu z listy lub po skreśleniu z rejestru, chyba że szkoda jest następstwem wykonywania doradztwa podatkowego przed skreśleniem,
3) powstałe wskutek działań wojennych, stanu wojennego, rozruchów i zamieszek.
Do umów ubezpieczenia OC zawartych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe (zawarte w rozporządzeniu z dnia 12 lipca 2001r. - Dz.U.2001.77.825).
Nowe rozporządzenie weszło w życie z dniem 29 lipca 2002 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?