Czy Spółka ma prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (...)

Czy Spółka ma prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wydatków na nabycie Licencji wraz z kosztami wdrożenia powiększającymi wartość początkową Licencji poniesionymi (zapłaconymi) w latach 2010-2011 w wysokości 50% wartości tych wydatków, jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko (?) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2012 r. (data wpływu 21 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ulgi na nowe technologie ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ulgi na nowe technologie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego:

Wnioskodawca (dalej również: ?Spółka?) specjalizuje się w produkcji papieru komputerowego, formularzy i druków specjalistycznych, świadczeniu usług mailingu transakcyjnego i promocyjnego.

W celu usprawnienia szeroko rozumianych procesów związanych z działalnością biznesową Spółka zakupiła licencję na korzystanie z systemu informatycznego Microsoft Dynamics AX 2009 (dalej: System) oraz poniosła wydatki na wdrożenie Systemu przez firmy zewnętrzne.

System wdrożony w Spółce jest wielomodułowym systemem klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning ? planowanie zasobów przedsiębiorstwa) wspomagającym pracę głównych obszarów działalności przedsiębiorstwa.

W styczniu 2010 r. Spółka przyjęła do używania i wprowadziła do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych moduł środków trwałych, z uwagi na fakt, iż wyłącznie w tym zakresie System mógł być wykorzystywany w Spółce, przy czym na wartość początkową modułu środków trwałych składały się wyłącznie wydatki na jego wdrożenie. Proces wdrażania pozostałych modułów Systemu trwał w latach 2010-2011. W lipcu 2011 r., po zakończeniu procesu wdrożenia pozostałych modułów Systemu (oprócz dodatkowej aplikacji - hurtowni danych, oraz dodatkowych funkcjonalności modułu produkcyjnego, które zostały/zostaną wdrożone w okresie późniejszym), Spółka przyjęła do używania i wprowadziła licencję na System do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, której wartość początkowo została powiększona o wydatki związane z wdrożeniem poszczególnych modułów Systemu (z wyłączeniem modułu środków trwałych oraz wyżej wskazanych aplikacji dodatkowych), poniesione do dnia przyjęcia jej do używania.

W związku z realizacją wdrożenia Systemu Spółka poniosła wydatki w szczególności na:

  • nabycie licencji na System oraz na zintegrowaną bazę danych MS SQL udzieloną na czas nieokreślony (dalej: Licencja),
  • wdrożenie poszczególnych modułów Systemu.

Wskazane wyżej wydatki Spółka poniosła (zapłaciła) w latach 2009-2011, z czego w roku 2009 Spółka uregulowała zobowiązania względem dostawcy z tytułu kosztów nabycia licencji oraz na zintegrowaną bazę danych, natomiast w latach 2010-2011 Spółka dokonała płatności wynikających głównie z prac wdrożeniowych realizowanych przez zewnętrzną firmę wdrożeniową oraz z tytułu nabycia licencji na dodatkowych użytkowników Systemu.

Po dniu przyjęcia do używania Licencji Spółka poniosła (możliwe, że będzie ponosić także w przyszłości) koszty wdrożenia dodatkowych, niestandardowych aplikacji (tj. hurtowni danych, dodatkowych funkcjonalności w obszarze modułu produkcyjnego) związane z rozwojem oraz parametryzacją wdrożonego Systemu. Prowadzenie dodatkowych prac po dniu przyjęcia Licencji do używania nie ma wpływu na możliwość wykorzystania Systemu w bieżącej działalności gospodarczej Wnioskodawcy, gdyż w dniu wprowadzenia Licencji do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (dalej: Ewidencja) System, którego dotyczy Licencja, nadawał się do gospodarczego wykorzystania.

Spółka posiada opinię niezależnej jednostki naukowej (tj. Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej), która potwierdza, że technologia, jaką niesie ze sobą wdrożenie Systemu stanowi nową technologię w myśl art. 18b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, która umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów lub usług, i która nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat. Zgodnie z opinią, ?System Microsoft Dynamics AX 2009 charakteryzuje się zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań biznesowych i technologicznych, których użycie pozwoliło na znaczące usprawnienie obsługi realizowanych w firmie Wnioskodawcy procesów wewnętrznych (finansowo-księgowych, produkcyjnych, logistycznych i analitycznych) oraz zewnętrznych (obsługa klienta, sprzedaż)?.

Jednocześnie Spółka informuje, iż:

  • nie prowadzi działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej,
  • nie otrzymała w żadnej formie zwrotu całości bądź części poniesionych wydatków na zakup i wdrożenie Licencji,
  • nie udzieliła w żadnej formie lub części innym podmiotom prawa do Licencji, tym samym wdrożony w Spółce System jest wykorzystywany wyłącznie przez Spółkę i nie planuje ona udzielić takiego prawa w przyszłości na rzecz innych podmiotów,
  • nie znajduje się w stanie upadłości/likwidacji.



Spółka rozważa skorzystanie z odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków związanych z nabyciem oraz wdrożeniem Licencji, na podstawie art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednocześnie, z uwagi na fakt, iż Spółka uzależnia prawo do skorzystania z przedmiotowego odliczenia od rozstrzygnięcia w interpretacji indywidualnej, o wydanie której Spółka składa niniejszy wniosek, mając jednocześnie na względzie fakt, iż rok podatkowy Spółki jest równy rokowi kalendarzowemu, w przypadku otrzymania pozytywnej interpretacji (po upływie terminu do złożenia omawianego zeznania podatkowego) Spółka zamierza dokonać korekty zeznania o wysokości osiągniętego dochodu za rok 2011 w celu dokonania omawianego odliczenia wydatków z tytułu nabycia nowej technologii.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Spółka ma prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wydatków na nabycie Licencji wraz z kosztami wdrożenia powiększającymi wartość początkową Licencji poniesionymi (zapłaconymi) w latach 2010-2011 w wysokości 50% wartości tych wydatków, jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych...

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na ww. pytanie dot. stanu faktycznego.

Wniosek Spółki odnośnie zdarzenia przyszłego zostanie rozpatrzony odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółce przysługuje prawo do skorzystania z tzw. ulgi na nabycie nowych technologii, tj. prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wydatków na nabycie Licencji i jej wdrożenie, uwzględnionych w wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych w postaci Licencji, wprowadzonej do ewidencji w roku 2011, w wysokości 50% tych wydatków, które zostały poniesione (zapłacone) przez Spółkę w latach 2010-2011.

Regulacje dotyczące ulgi na nabycie nowych technologii zostały zawarte w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zgodnie z art. 18b ust. 1 ww. ustawy ?od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, odlicza się wydatki poniesione przez podatnika na nabycie nowych technologii.?

Z kolei w art. 18b ust. 2 ustawodawca wskazał, co należy rozumieć przez nowe technologie: ?Za nowe technologie, w rozumieniu ust. 1, uważa się wiedzę technologiczną w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności wyniki badań i prac rozwojowych, która umożliwia wytwarzanie nowych lub udoskonalonych wyrobów lub usług i która nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat, co potwierdza opinia niezależnej od podatnika jednostki naukowej w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615)?. Definicję tę uzupełnia art. 18b ust. 2a: ?Przez nabycie nowej technologii rozumie się nabycie praw do wiedzy technologicznej, o której mowa w ust. 2, w drodze umowy o ich przeniesienie, oraz korzystanie z tych praw?.

W odniesieniu do przytoczonych wyżej regulacji stwierdzić należy, iż istnieje 5 zasadniczych przesłanek warunkujących możliwość objęcia poniesionych przez podatnika wydatków ulgą na nabycie nowych technologii, tj.:

  1. podatnik nabywa wiedzę technologiczną w drodze Umowy o przeniesienie oraz o korzystanie z tych praw,
  2. wiedza technologiczna ma postać wartości niematerialnych i prawnych,
  3. nabyta wiedza technologiczna umożliwia wytwarzanie nowych bądź udoskonalonych wyrobów lub usług,
  4. wiedza ta nie jest stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat,
  5. podatnik posiada potwierdzającą powyższe opinię niezależnej od podatnika jednostki naukowej.

Analizując prawo Spółki do skorzystania z ulgi na nowe technologie, o której mowa we wskazanym powyżej art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy zatem rozstrzygnąć, czy w przypadku poniesionych przez Spółkę wydatków na nabycie Licencji oraz jej wdrożenie spełnione zostały wszystkie powyższe przesłanki.

Jak wskazano w stanie faktycznym. Spółka nabyła Licencję, a zatem zawarta została umowa dotycząca korzystania z praw do Systemu. W efekcie należy uznać, że pierwsza z przesłanek została spełniona.

Jak wynika z art. 16b ust. 1 pkt 5 ww. ustawy, nabyte licencje, nadające się do gospodarczego wykorzystania w dniu przyjęcia do używania, o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, stanowią wartości niematerialne i prawne (WNiP).

W ocenie Spółki, Licencja, której wartość została powiększona o koszty wdrożenia (jak opisano w stanie faktycznym), w dniu przyjęcia jej do używania spełniała powyższe ustawowe przesłanki do uznania ją za WNiP, podlegającą amortyzacji dla celów podatku dochodowego od osób prawnych, w szczególności w dniu przyjęcia jej do używania nadawała się do gospodarczego wykorzystania. Tym samym, skoro nabyta przez Spółkę Licencja, wraz z kosztami wdrożenia, stanowi WNiP w rozumieniu ww. ustawy, spełniona jest druga z wymienionych powyżej przesłanek dla skorzystania przez Spółkę z ulgi na nabycie nowych technologii.

W odniesieniu do kolejnej przesłanki, Spółka podkreśla, iż (jak potwierdza to pozyskana opinia), wdrożenie Systemu pozwoliło Wnioskodawcy na wprowadzenie nowych oraz znaczące usprawnienie obsługi realizowanych w Spółce procesów wewnętrznych (finansowo-księgowych, produkcyjnych, logistycznych i analitycznych) oraz zewnętrznych (obsługa klienta, sprzedaż), m. in. poprzez:

  • zwiększenie efektywności obsługi procesów ewidencji finansowo-księgowej i sprawozdawczości statystycznej,
  • usprawnienie procesów zgłaszania i obsługi zapotrzebowań zakupowych (dedykowany workflow),
  • zwiększenie efektywności zarządzania i monitorowania procesów planowania, wytwarzania, magazynowania i sprzedaży produktów,
  • zwiększenie wydajności operacyjnej przedsiębiorstwa Spółki poprzez integrację procesów operacyjnych w całym cyklu wytwarzania produktów,
  • podwyższenie poziomu produkcji,
  • zwiększenie efektywności kontroli i obniżenie różnego rodzaju kosztów związanych m.

    in. z uruchamianiem zamówień zakupu, z możliwością zmniejszenia utrzymywanych poziomów stanów magazynowych, bardziej efektywnym zarządzaniem czasem pracy pracowników, itp.,

  • usprawnienie procesu obsługi klientów poprzez możliwość szybkiego dostępu do bieżącej informacji biznesowej, umożliwiające aktywne zarządzanie relacjami z klientami,
  • usprawnienie procesów rozliczeń z klientami poprzez wdrożenie obsługi faktur elektronicznych oraz integrację wdrażanego Systemu z systemami bankowymi,
  • ogólne zwiększenie efektywności (szybkości) wykonywania procesów wewnętrznych i zewnętrznych realizowanych przez Wnioskodawcę, dzięki wykorzystaniu możliwości motoru przetwarzania procesów pracy oraz powiadamiania użytkowników o zachodzących w systemie zdarzeniach (przez wyświetlanie alertów i wysyłkę wiadomości e-mail).

Wnioskodawca podkreśla, iż powyższe, jak również inne możliwości świadczenia udoskonalonych oraz ewentualnie nowych usług w zakresie obsługi realizowanych w Spółce procesów gospodarczych (wewnętrznych oraz zewnętrznych) wynikające z wdrożenia Systemu w Spółce potwierdza otrzymana przez Spółkę opinia niezależnej od niej jednostki naukowej (tj. Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej).

Omawiana opinia potwierdza również, że wiedza technologiczna zastosowana w Spółce w wyniku wdrożenia przedmiotowego Systemu informatycznego nie była stosowana na świecie przez okres dłuższy niż ostatnich 5 lat.

W związku z powyższym, Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku wydatków poniesionych na nabycie Licencji wraz ze zwiększającymi jej wartość kosztami wdrożenia, spełnione zostały wszystkie wymagane ustawowo przesłanki warunkujące objęcie tych wydatków ulgą na nabycie nowych technologii, o której mowa w art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Tym samym Spółce przysługuje prawo do odliczenia tych wydatków od podstawy opodatkowania podatkiem ochodowym od osób prawnych, jako wydatków na nabycie nowych technologii w rozumieniu art. 18b ww. ustawy do wysokości 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia przedmiotowym odliczeniem.

Jednocześnie, w ocenie Spółki wydatki na wdrożenie Systemu, które powiększyły wartość początkową WNiP w postaci Licencji również kwalifikują się do odliczenia ich od podstawy opodatkowania podatkiem ochodowym od osób prawnych, w ramach limitu 50%, wskazanego w art. 18b ust. 7 ustawy o podatku ochodowym od osób prawnych.

W tym miejscu Wnioskodawca wskazuje, iż zgodnie z art. 16g ust. 1 ustawy o podatku ochodowym od osób prawnych ?Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-14, uważa się w razie odpłatnego nabycia cenę ich nabycia (...)?.

Natomiast według ust. 3 ww. przepisu ?Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji, oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług, z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami podatek od towarów i usług nie stanowi podatku naliczonego albo podatnikom nie przysługuje obniżenie kwoty należnego podatku o podatek naliczony albo zwrot różnicy podatku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W przypadku importu cena nabycia obejmuje cło i podatek akcyzowy od importu składników majątku?.

W związku z powyższym, zdaniem Spółki, na wartość początkową WNiP w postaci Licencji, składać się powinny także koszty wdrożenia, rozumiane w tym przypadku jako koszty uruchomienia programów oraz systemów komputerowych. Konsekwentnie, zarówno wydatki na nabycie Licencji, jak i skapitalizowane do jej wartości początkowej wydatki na jej wdrożenie, poniesione do dnia przyjęcia Licencji do używania, kwalifikują się do objęcia ich ulgą z tytułu nabycia nowych technologii, o której mowa w art. 18b ustawy o podatku ochodowym od osób prawnych.

Jednocześnie, zgodnie z art. 18b ust. 4 ww. ustawy: ?Podstawą ustalenia wielkości odliczenia jest kwota wydatków poniesionych przez podatnika na nabycie nowej technologii, uwzględnionych w wartości początkowej, w części, w jakiej została zapłacona podmiotowi uprawnionemu w roku podatkowym, w którym nową technologię wprowadzono do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych lub w roku następującym po tym roku, oraz w której nie została zwrócona podatnikowi w jakiejkolwiek formie.?

Ponadto, w myśl art. 18b ust. 5 ww. ustawy, jeżeli podatnik dokonał przedpłat (zadatków) na poczet wydatków określonych w ust. 4 (tego artykułu) w roku poprzedzającym rok, w którym wprowadził nową technologię do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, uznaje się je za poniesione w roku jej wprowadzenia do tej ewidencji.

Należy przy tym wskazać, iż odliczenia omawianych wydatków od podstawy opodatkowania podatkiem ochodowym od osób prawnych dokonuje się, zgodnie z treścią art. 18b ust. 6 ww. ustawy, w zeznaniu podatkowym składanym przez podatnika za rok podatkowy, w którym poniesiono wydatki na nabycie nowych technologii, mieszczące się we wskazanym powyżej limicie czasowym.

Zdaniem Wnioskodawcy, przytoczone powyżej przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy w przedstawionym przypadku Spółki interpretować w ten sposób, że w efekcie wprowadzenia Licencji do Ewidencji w roku 2011, podstawę ustalenia wielkości odliczenia stanowią te wydatki uwzględnione w wartości początkowej Licencji, które zostały zapłacone przez Spółkę w latach 2010 oraz 2011.

Jednocześnie, z uwagi na brzmienie art. 18b ww. ustawy momentem decydującym o możliwości uwzględnienia wydatku przy obliczaniu wielkości odliczenia jest moment zapłaty, tj. np. dokonanie przelewu.

Mając na uwadze powyższe, skoro Licencja została wprowadzona jako WNiP do Ewidencji w 2011 r., podstawę ustalenia wielkości odliczenia z tytułu ulgi na nabycie nowych technologii stanowią te wydatki uwzględnione w wartości początkowej Licencji, które zostały zapłacone przez Spółkę w roku, w którym Licencję wprowadzono do Ewidencji (tj. w 2011 r.) oraz w roku poprzedzającym rok wprowadzenia do Ewidencji (tj. w 2010 r.).

Przytoczone powyżej stanowisko Spółki znajduje potwierdzenie przykładowo w:

  • interpretacji indywidualnej wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy dnia 13 czerwca 2011 r. ), w której w odniesieniu do zbliżonego stanu faktycznego organ podatkowy przedstawił następujące stanowisko: ?(...) kwota należna sprzedającemu licencję , jak również wydatki związane z wdrożeniem nowej technologii są elementem wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej . Tak ustalona wartość początkowa będzie wielkością podlegającą odliczeniu od podstawy opodatkowania w roku podatkowym, w którym Spółka wprowadzi wartość niematerialną i prawną do ewidencji.?,
  • interpretacji indywidualnej wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu dnia 22 marca 2010 r. , w której w odniesieniu do zbliżonego stanu faktycznego organ podatkowy zgodził się z następującym stanowiskiem wnioskodawcy oraz odstąpił od uzasadnienia prawnego dokonanego w tym zakresie stanowiska wnioskodawcy: ?(...) w przypadku wprowadzenia licencji jako wartości niematerialnych i prawnych do ewidencji w roku 2009, podstawę ustalenia wielkości odliczenia stanowią te wydatki uwzględnione w wartości początkowej, które zostały zapłacone w latach 2008, 2009 oraz które Spółka uiści w 2010 r. - w przypadku wprowadzenia licencji jako wartości niematerialnych i prawnych do ewidencji w roku 2010, podstawę ustalenia wielkości odliczenia stanowią wydatki uwzględnione w wartości początkowej, które zostały zapłacone w roku 2009 i roku 2010 jako roku, w którym nastąpiło przyjęcie licencji jako wartości niematerialnych i prawnych do używania.?,
  • interpretacji indywidualnej wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu dnia 18 listopada 2008 r. , w której w odniesieniu do zbliżonego stanu faktycznego organ podatkowy przedstawił następujące stanowisko: ?(...) wartość zakupu nowej technologii i wydatki poniesione na jej wdrożenie w latach 2007-2008 są składnikami wartości początkowej i powinny być traktowane łącznie. Zatem płatności, które Spółka dokonała w roku 2007, stanowią przedpłaty (zadatki) poniesione na poczet wydatków na nabycie nowej technologii, o których mowa w art. 18b ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Tym samym stanowią podstawę ustalenia dla Spółki wielkości należnego w 2008 r. odliczenia od podstawy opodatkowania z tytułu wydatków na nabycie przedmiotowego oprogramowania.?

Jednocześnie w przypadku niedokonania odliczenia wydatków z tytułu nabycia nowych technologii w zeznaniu podatkowym za rok 2011, którego termin złożenia upływa 31 marca 2012 r. (biorąc pod uwagę rok podatkowy Spółki), ze względu na ostrożnościowe podejście Spółki (tj. oczekiwanie na uzyskanie potwierdzenia prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy w drodze interpretacji indywidualnej), Spółce będzie przysługiwało prawo do zastosowania omawianego odliczenia w trybie korekty zeznania podatkowego za rok 2011.

Reasumując, zdaniem Spółki przysługuje Jej prawo do skorzystania z tzw. ulgi na nabycie nowych technologii, tj. prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania podatkiem ochodowym od osób prawnych wydatków na nabycie Licencji i jej wdrożenie, uwzględnionych w wartości początkowej WNiP w postaci Licencji wprowadzonej do Ewidencji w roku 2011, w wysokości 50% tych wydatków, które zostały poniesione (zapłacone) w latach 2010-2011.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


Referencje

IPTPB3/423-100/12-3/KJ, interpretacja indywidualna

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika