Mniej obowiązkowych informacji na opakowaniach towarów, ale...
Ustawa przewiduje, że przedsiębiorca wprowadzający towar na polski rynek nie będzie musiał umieszczać na jego opakowaniu adresu polskiego dystrybutora. Zasada ta obejmie tylko obrót pomiędzy przedsiębiorcami.
Na produktach oferowanych do sprzedaży konsumentom w dalszym ciągu będzie konieczne umieszczenie m.in. nazwy towaru, danych importera lub producenta. Ponadto zmiana nie obejmie produktów, których sposób oznakowania określają odrębne przepisy krajowe lub unijne, czyli m.in. żywności, wyrobów medycznych, kosmetyków i zabawek.
Zgodnie z ustawą: na towarze, opakowaniu, etykiecie lub instrukcji będzie musiała znaleźć się informacja w języku polskim wskazująca nazwę producenta i jego adres, a w przypadku produktów wytworzonych w kraju spoza UE lub niebędącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - także nazwa tego państwa. Informacja umożliwiająca identyfikację towaru będzie musiała być umieszczona wyłącznie w przypadkach, gdy jego przeznaczenie nie jest oczywiste.
Nowelizacja nie obejmuje towarów już wprowadzonych do obrotu. Dotychczasowe zasady oznaczania towarów będą mogły być stosowane przez trzy lata od wejścia w życie nowelizacji.
Sejm uchwalił ustawę 5 grudnia 2014 r., a prezydent podpisał ją 19 grudnia 2014 roku. Ustawa weszła w życie 7 stycznia 2015 roku.
(sejm.gov.pl)
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?