Od dziś rozmowy z fiskusem są nagrywane

Łatwiej udowodnisz, że urzędnik udzielił błędnej informacji. Utrwalanie rozmów zabezpieczy też pracowników udzielających odpowiedzi.

Od 1 czerwca rozmowy z osobami dzwoniącymi do Krajowej Informacji Podatkowej będą nagrywane – poinformowało Ministerstwo Finansów.

Nagranie pomoże podatnikowi na przykład wtedy, gdy pracownik infolinii udzieli mu błędnej lub niedokładnej informacji – tłumaczy rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów Małgorzata Brzoza.

Z drugiej strony zdarzają się sytuacje, kiedy podatnik nieprawidłowo zrozumie odpowiedź pracownika KIP. Dzięki nagraniu będzie można wyjaśnić, jak rzeczywiście wyglądała rozmowa podatnika z infolinią i czy jakaś odpowiedź została przekręcona – wyjaśnia w komunikacie resortu Małgorzata Brzoza.

Ministerstwo podkreśla, że nagrywanie rozmów klientów z infolinią jest powszechną praktyką stosowaną m.in. przez banki i firmy ubezpieczeniowe. Celem rejestracji rozmów jest zapobieganie problemom powstałym w wyniku mylnej interpretacji odpowiedzi przez klienta lub utraty jej aktualności w związku ze zmianami w prawie.

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl